Opravila modernizovaná Škoda Kodiaq známe nedostatky? Zisťovali sme na prvej jazde!

Po piatich rokoch od predstavenia absolvovala obľúbená Škoda Kodiaq modernizáciu. Prináša decentné vylepšenia na správnych miestach.
Vydané  Text: 
Predstavením modelu Kodiaq zahájila značka Škoda veľkú SUV ofenzívu, ktorá úspešne pokračuje dodnes. Najväčšie SUV v ponuke si zákazníci rýchlo obľúbili, čoho dôkazom je 624 000 predaných kusov od zahájenia výroby v roku 2016. **A keďže sa hovorí, že úspešné veci netreba zásadne meniť, k modernizácii pristupovali dizajnéri veľmi opatrne.** Najzásadnejšie vizuálne rozdiely prináša nová predná časť s uhladenejšími tvarmi a upravenou šesťuholníkovou maskou chladiča, ktorá sa po vzore novej Octavie stala súčasťou novej vizuálnej identity značky. K nej už neodmysliteľne patria aj príplatkové LED Matrix svetlomety či ešte výraznejšie chrómové doplnky integrované do prednej masky modernizovaného SUV. Oveľa zásadnejšie zmeny však prináša interiér. Majitelia sa v minulosti pravidelne sťažovali na niektoré lacno pôsobiace materiály aj kvalitu spracovania. Nepáčili sa im ani vŕzgajúce plasty či rúčky dverí, ktoré vydávali praskajúce zvuky už od samého začiatku. **Dobrou správou je, že po nasadnutí do modernizovaného modelu sme ani pri hrubom zaobchádzaní žiadne nežiadúce pazvuky nepočuli.** Interiér aj palubná doska nielenže pôsobili hutnejším dojmom, no prinášajú tiež o niečo krajšie materiály. Novinkou je napríklad prešívanie na vrchu palubnej dosky, hodnotnejšie sú výplne dverí a zákazníci si budú môcť vybrať z nových okrasných dekorov. Tie sú síce stále z obyčajného plastu, no ponúkajú praktický matný povrch, ktorý na sebe nezanecháva odtlačky ani škrabance. [GALLERY id=31634] Základný tvar interiéru sa síce nemenil, no v rámci modernizácie prináša technické vychytávky z novších modelov. Spomenúť môžeme napríklad ambientné osvetlenie aj v priestore pre nohy, úplne nové ergonomické sedadlá s elektrickým nastavením, masážnou funkciou a ventiláciou alebo kvalitnejší audiosystém CANTON s desiatimi reproduktormi. **Pribudla tiež možnosť výberu ekologického čalúnenia vyrobeného z recyklovaných materiálov,** ktoré nie sú živočíšneho pôvodu Po novom bude mať Kodiaq pod kapotou všetky motorizácie najnovšej generácie EVO, pričom hlavná zmena sa týka ostrej verzie RS. **Naftové biturbo vystriedal benzínový štvorvalec 2.0 TSI s výkonom 180 kW (245 k).** V porovnaní s predchodcom ponúkne o 4 kW (5 k) vyšší výkon aj lepšie jazdné vlastnosti vďaka zníženiu hmotnosti až o 60 kilogramov. Schopnosti novej motorizácie však naplno preveríme až v klasickom redakčnom teste.

Pri neustálom vylepšovaní motorov je nevyhnutné inovovať aj palivá

Ako vo všetkých technologických odvetviach, aj v oblasti palív pre spaľovacie motory prebieha neustály vývoj. Špecialisti zo spoločnosti OMV v spolupráci s poprednými výrobcami áut, výskumnými centrami a univerzitami neustále pracujú na inováciách.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »