Nová Škoda Fabia je za dverami. Dizajnom a technikou bude na míle vzdialená aktuálnej generácii

Už o pár týždňov spoznáme úplne novú Škodu Fabia 4. generácie. Automobilka nám krátko pred premiérou poskytla zopár nákresov, ktoré poodhaľujú dizajn dlhoočakávanej novinky.
Vydané  Text: 
Svetová premiéra 4. generácie Škody Fabia prebehne už o niekoľko týždňov. **V máji spoznáme finálnu podobu jedného z najočakávanejších áut roka 2021**. Vďaka dizajnovým nákresom nového najmenšieho auta z ponuky Škody, sa už dnes môžeme pozrieť na to, čo všetko sa zmení. Fabia bude opäť jedno z najkrajších áut danej triedy. Škoda nedávno zverejnila prvé dizajnové skice novej Fabie. Tie poodhaľujú dizajn novinky, ktorý bude pôsobiť dospelejšie, vyváženejšie a hlavne modernejšie, ako je tomu teraz. Síce to zo samotných nákresov nevidno, no už teraz vieme, že **Fabia 4. generácie bude o 111 milimetrov dlhšia a až o 48 milimetrov širšia**. Pôjde teda bez pochýb o najväčšiu Fabiu aká bola kedy vyrobená.
**Za pomerne veľkým nárastom rozmerov stojí modulárna platforma MQB-A0**, na ktorej bude nová Fabia po prvýkrát postavená. Škoda túto modulárnu stavebnicu aktuálne využíva pri modeloch Scala a Kamiq. **Väčšie rozmery vyústili aj do nárastu objemu batožinového priestoru. Ten bude až o 50 litrov väčší ako je tomu teraz**. Viac technických detailov zatiaľ nepoznáme, preto sa poďme zamerať na dizajn novinky. Vzhľad novej Fabie vznikal takmer kompletne pod taktovkou šéfdizajnéra Olivera Stefaniho. Jeho rukopis vidieť už na viacerých prvkoch, ktoré aktuálne prináša elektromobil Enyaq iV. Na Fabii ho vidíme predovšetkým na svetlách. **Predné, Full LED svetlomety budú disponovať už charakteristickým denným svietením do tvaru písmena L**. Podľa automobilky by mal ich tvar pripomínať ľadové bloky. Svetlomety sú pomerne úzke a plynule nadväzujú na 6-uholníkovú masku chladiča.
Zadné svetlomety opäť prinášajú prepracovaný svetelný podpis. Ide o použitie LED osvetlenia do tvaru písmena C, ktoré už poznáme z Enyaq iV. **Vôbec po prvýkrát si bude možné Fabiu zakúpiť aj s Full LED zadnými svetlometmi**. Podobne, ako predné svetlá, aj tie zadné prešli značnou odtučňovacou kúrou. Sú omnoho užšie, ako tie, ktoré má Fabia 3. generácie a navyše majú výraznú kryštalickú štruktúru.
Nová Fabia na nákresoch pôsobí skutočne dynamickým až dravým dojmom. Môžeme to vidieť najmä na niektorých detailoch, ako sú bočné prelisy či predné okno s pomerne veľkým sklonom. Ak sa do finálnej podoby dostanú aj veľké kolesá, Fabia by sa mohla zaradiť medzi najprepracovanejšie autá na trhu. Celé auto je pritom navrhnuté s cieľom, čo najviac znížiť aerodynamický odpor. Nasvedčuje tomu aj zadný strešný spojler s bočnými lištami okolo zadného okna, ktoré boli už ukázané na [novom Kodiaqu](https://www.autoviny.sk/novinky/122297/modernizovana-skoda-kodiaq-chce-nadviazat-na-uspech-predchodcu-nechyba-ani-vrcholna-verzia-rs-so-zmenou-pod-kapotou). K dnešnému dňu sa celosvetovo predalo viac ako 4,5 milióna kusov modelu Fabia vo všetkých generáciách. Ide teda z pohľadu automobilky o kľúčové auto, ktoré prekonáva už len Octavia.




Momentálne študujem 3. stupeň vysokoškolského štúdia FEI STU. Medzi moje najväčšie záľuby patria moderné technológie a svet automobilizmu. Nebojím sa elektromobility, no taktiež nepohrdnem ani vôňou čerstvého benzínu. Svet sa neustále mení a s tým aj autá, ktoré sú čoraz viac komplexnejšie. Práve túto zmenu budem sledovať s vami! Azda ako každý fanúšik motorizmu, si vždy poriadne oddýchnem pri sledovaní Formula 1.





Pokračujte na ďalší príspevok »