Yamaha sa vrhla na elektromobilitu. Vyvinula extrémny elektromotor!

V súvislosti s rozvojom elektromobilov sa hovorí predovšetkým o batériách a autonómnej jazde. Téma motorov bola doteraz skôr okrajová. Už nebude.
Vydané  Text: 

K maximálnemu výkonu a dojazdu totiž má čo povedať nielen kapacita akumulátora a optimalizovaný dizajn karosérie. Aktuálne nás o tom, že sa veľký priestor ukrýva v oblasti vývoja motorov, presviedča Yamaha. Firma sa vývoju kompaktných a výkonných elektromotorov venuje už dlhšie, aktuálne dokáže ponúknuť elektromotory vhodné pre motorky aj autá. Aktuálna novinka sa samozrejme postaví na vrchol jej ponuky.
**Z veľmi kompaktnej konštrukcie dokáže nový elektromotor ponúknuť maximálny výkon až 350 kW (469 k).** A aby potenciál svojej novinky Yamaha ešte viac zvýraznila, do demonštračnej platformy ich namontovala rovno štyri! Celkový výkon sústavy sa tak môže priblížiť k hranici 1900 koní, čo by z kompaktného športiaku urobilo súpera pre súčasné superšporty aj dávnejšie predstavený Rimac Concept Two. Yamaha sa však o tom, že by uvažovala o stavbe športiaku pod vlastnou značkou, nezmieňuje. Podľa všetkého plánuje zaujať pozíciu špičkového subdodávateľa. Čo však platí v oblasti automobilov, celkom určite nebude v prípade Yamahy platiť v prípade motocyklov, skútrov a štvorkoliek. Tu je priestor na využitie špičkových elektromotorov obrovský a s príchodom akumulátorov novej generácie bude ešte výrazne rásť.
Zdá sa teda, že po akumulátoroch, na ktorých vývoji a výrobe pracujú špecializované firmy, sa do externého prostredia v budúcnosti môže presunúť aj vývoj a výroba pohonných jednotiek. Minimálne pre menšie značky to môže byť cesta ako udržať krok s veľkými koncernami aj bez obrovských investícií, ktoré si nemôžu dovoliť.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.