Škoda oslavuje, už 30 rokov patrí do Volkswagen Group. Pripomeňme si najdôležitejšie míľniky ich spolupráce.

Pripojenie mladoboleslavskej Škody k nemeckému koncernu majú dodnes niektorí ľudia značke za zlé, lenže nemožno prehliadať obrovský skok v kvalite modelov a celkového imidžu českej automobilky.
Vydané  Text: 
28. marca 1991 podpísal český minister obchodu **Jan Vrba** s predsedom predstavenstva Volkswagen Group **Carlom Horstom Hahnom** zmluvu o vytvorení spoločného podniku na výrobu automobilov **ŠKODA** medzi vládou Českej republiky a koncernom Volkswagen. Po splnení bodov zmluvy sa 16. apríla 1991 automobilka ŠKODA AUTO oficiálne začlenila do koncernu Volkswagen ako štvrtá značka za Volkswagenom, Audi a Seatom. ### Čo spojeniu predchádzalo Koncern Volkswagen sa začal o automobilku ŠKODA AUTO zaujímať už v 70. rokoch minulého storočia, avšak skutočný záujem sa prehĺbil až po roku 1987, kedy sa začala vyrábať nová ŠKODA FAVORIT.

Jágr patril k najbohatším hokejistom sveta, spočiatku jazdil aj na Škode Favorit

Byť hokejistom znamená mať mega tučné bankové konto, ale aj mega drahý vozový park. Nie každý hráč však investuje svoje prvé, tvrdo zarobené peniaze do športiaku alebo limuzíny. Patrí k nim aj česká hokejová legenda Jaromír Jágr.

Jej prototyp bol komplexne testovaný vo Wolfsburgu, keďže už vtedy sa uvažovalo nad spoluprácou v rámci motorov Volkswagen a ďalších komponentov. Aj keď k spolupráci napokon z finančných dôvodov v tom čase nedošlo, nadviazané kontakty zjednodušili komunikáciu po roku 1989, kedy vo vtedajšom Československu padol komunistický režim. V tom čase vyrábala ŠKODA v priemere 200 000 vozidiel ročne, s motorom vzadu a jedinými modelovými radami modernej koncepcie boli Favorit a Forman. Aby ŠKODA mohla držať trend s modernými automobilkami a uspieť vo svete, bolo nevyhnuté nájsť strategického partnera. V roku 1990 oslovila česká vláda osem automobiliek , z ktorých štyri dali ponuku. Do úzkeho výberu sa dostali koncerny Renault-Volvo a Volkswagen Group. Nakoniec sa víťazom stal koncern Volkswagen Group, ktorý do automobilky vložil **620 miliónov mariek**, čím vlastnil 31 % akcii.

Nostalgia bokom! Aké veľké boli boli Felicia, Favorit či 120 v skutočnosti?

Niekedy sú menšie ako si pamätáme z detstva, inokedy veľkosťou kufra prekvapujú v pozitívnom zmysle.

#### 10/1991 Richard Von Weizsäcker, nemecký spolkový prezident, navštívil 8. októbra Mladú Boleslav. Potvrdil tak svoj záujem o privatizáciu automobilky, ktorý trval už od jari 1990. #### 11/1992 Schválenie plánu investície do automobilky ŠKODA vo výške 3,749 miliardy mariek do roku 2000 dozornou radou Volkswagen Group. #### 6/1994 16. júna 1992 bol vyrobený miliónty kus vozidla ŠKODA s pohonom predných kolies. #### 10/1994 Na trh bol uvedený model **ŠKODA Felicia, prvé vozidlo s komponentami koncernu Volkswagen**.
#### 9/1996 Do prevádzky je uvedená jedna z najmodernejších automobilových tovární v Európe v Mladej Boleslavi. Na trh tiež prichádza nový produkt v podobe liftbacku nižšej strednej triedy **Octavia, po prvýkrát na podvozkovej platforme koncernu Volkswagen**.
Škoda Octavia 2001
#### 1999 Uvedenie modelu nižšej triedy FABIA.
#### 5/2000 Volkswagen sa stáva 100 % vlastníkom ŠKODA AUTO. Podarilo sa tiež prekročiť cieľ zvýšenia objemu výroby nad 400 000 vozidiel. Vyrobených bolo 450 911 automobilov Škoda. #### 12/2014 Prvýkrát dodala Škoda Auto svojim zákazníkom viac ako milión vozidiel v priebehu jedného roka. ### 30 rokov v číslach * **šesťnásobný nárast predaja vozidiel** * **rast počtu zamestnancov zo 17 000 na viac ako 42 000** * **stomiliardové investície do vývoja, výroby a vzdelávania** * **pôsobenie na viac ako 100 národných trhoch** * **široká ponuka 10 modelových radov** * **siedmy rok za sebou viac ako milión zákazníkov** * **ŠKODA AUTO tvorí 5 % HDP Českej republiky** K 30. výročiu spojenia s Volkswagen sa vyjadril aj súčasný predseda predstavenstva ŠKODA AUTO Thomas Schäfer: „Integrácia spoločnosti ŠKODA AUTO do koncernu Volkswagen je skvelým príkladom úspešnej transformácie v Českej republike aj v celej Európskej únii. Ľudia, ktorí boli pri tomto významnom kroku, určili s odhodlaním, predvídavosťou a odvahou správny kurz pôsobivého rozvoja spoločnosti ŠKODA AUTO. Dnes tvorí táto firma 5 % hrubého domáceho produktu a 9 % exportu Českej republiky. ŠKODA AUTO je dnes významným aktívom koncernu Volkswagen, je zodpovedná za radu globálnych koncernových projektov, vedie rastové regióny Indie, Ruska a severnej Afriky alebo technický vývoj novej generácie modelov ŠKODA SUPERB a Volkswagen Passat. S naším novým programom pre budúcnosť NEXT LEVEL ŠKODA robíme ako firma prvé kroky k úspešnej ceste novou dekádou. Zameriavame sa na tri priority: rozšírenie modelového portfólia smerom k dostupným vozidlám, vstup na nové trhy pre ďalší rast vo veľkoobjemovom segmente a zapojenie diverzity a trvalej udržateľnosti do všetkých aspektov našej práce.”

Staré reklamy na autá: Felicia, Golf 3, Favorit, Toyota, Leon

Pamätáte si slávnu televíznu reklamu na Toyotu, v ktorej názov značky spievali opice? Objavili sme ju za vás!

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.