Dacia Duster Pick-up oficiálne: čo zákazník dostane za takmer 23-tisíc eur?

V Rumunsku sa Dacia Duster predáva aj vo verzii pick-up, model propaguje ako „robustný a flexibilný“.
Vydané  Text: 
Dacia Duster patrí nielen na Slovensku k trhovým lídrom kompaktných SUV. Rumunskému výrobcovi sa v spolupráci s francúzskymi partnermi podarilo vytvoriť model auta, ktoré v priateľnej miere optimalizovalo výrobné náklady podvozka, pohonu a interiérového vyhotovenia, aby si zákazník mohol dopriať nové auto s veľmi atraktívnou cenou. Na Slovensku sa Duster predáva od 10 590 eur v stupni výbavy Access, pričom za najlepšie vybavený Prestige zákazník zaplatí stále pomerne nízkych 15 140 eur. To je východisková cena, od ktorej iní výrobcovia odvíjajú ceny svojich hatchbackov, teda podstatne menších áut. Samozrejme, Dacia Duster kvôli optimalizácii výrobných nákladov prišla o určitú úroveň komfortu, neumožňuje dokúpenie určitých, pre niekoho dôležitých, prvkov výbavy, navyše v základnej výbave je toho na dnešné pomery málo. Za tých desaťtisíc eur dostanete verziu so 6-stupňovým manuálom, benzínovým motorom TCe 90 s max. krútiacim momentom len 160 Nm, plechové disky kolies, palubný počítač, LED denné svietenie či diaľkové centrálne zamykanie. Chýba ale klimatizácia, rádio, Bluetooth, tempomat a zadní pasažieri si musia okná sťahovať manuálne pomocou kľuky. Napríklad manuálna klíma, rádio a Bluetooth sú až vo výbave Essential s cenou auta od 12 890 eur.

Dacia Duster na LPG: Jazdí za polovicu, ale tají detaily (test)

Keď sa hovorí o hybridoch, obyčajne sa zabúda na tie, ktoré sú tu už dlhé roky. Okrem benzínu spaľujú aj plyn a jazdia za polovičné náklady. Je to pravda?

### Pick-up je v oficiálnej ponuke automobilky Existuje jedna verzia Dacie Duster, ktorá ale začína na sume 22 846 eur vrátane DPH. Nie je v predaji u nás, ale u našich blízkych susedov v Rumunsku. [Dacia Duster Pick-up je oficiálne ponúkaný model](https://www.dacia.ro/gama-dacia/duster/duster-pick-up.html), ktorý sa predáva od roku 2014 a v súčasnosti si ho domáci môžu zadovážiť výhradne s pohonom všetkých štyroch kolies (4WD) a s naftovým motorom Blue dCi 115. Výbava Comfort predstavuje akýsi rozumný kompromis medzi cenou výbavy a jej položkami. Dacia Duster Pick-up teda nie je žiadna divoká štúdia či študentmi vytvorený prototyp, ako napríklad **[Škoda Kodiaq Pick-up](https://www.autoviny.sk/novinky/119457/skoda-potvrdila-vyvoj-kodiaqu-pick-up)**, ale konvenčne ponúkaný model.
Pre porovnanie uvádzame, že na Slovensku sa Duster v štandardom karosárskom vyhotovení v rovnakej konfigurácii Comfort Blue dCi 115 4×4 predáva od 16 990 eur, doma v Rumusku však značne drahšie, od 18 650 eur. Vo výbave Comfort sú už pomerne zaujímavé prvky výbavy, ako manuálna klimatizácia, tempomat s obmedzovačom rýchlosti, predné hmlovky, rádio s Bluetooth a digitálnym príjmom DAB, elektrické ovládanie predných aj zadných okien, kožený volant, asistent zjazdu z kopca, LED denné svietenie. Za príplatok sú dostupné aj vyhrievané sedadlá, zadné parkovacie senzory, navigácia či zadná kamera.
### Nestačí len odrezať kus karosérie Ak výrobca ponúka automobil typu pick-up postavený na základoch SUV-čka, nutne musí pristúpiť nielen k zmene karosérie ako takej, ale aj niektorých technologických vlastností automobilu. Zatiaľ čo konvenčné vyhotovenie Dustera v rovnakej konfigurácii ponúka celkovú nosnosť len približne 345 kilogramov, na nakladacej plošine pick-upu možno prevážať náklad s maximálnou hmotnosťou až 500 kilogramov. Istotne, je to výrazne menej ako tonové nosnosti v robustných pick-upoch typu Ford Ranger či Isuzu D-Max, no i tak je údaj z Dustera Pick-up zaujímavý. Nemálo kilogramov z hmotnosti celého auta výrobca ušetril tým, že z Dustera prakticky odrezal celú zadnú časť a nahradil ju rovnou plochou s bočnicami. Aké je teda využitie Dacie Duster Pick-up? V prvom rade ju využijú všetci stavebníci na vozenie tovarov a nákladov s hmotnosťou do uvedenej pol tony. To môže byť pomerne solídna kôpka tvárnic, obrubníkov, zateplenia malej garáže alebo dlažby a obkladov. V druhom rade Duster Pick-up nachádza uplatnenie medzi záhradkármi, domácimi kutilmi, remeselnými živnostníkmi a tiež kdekoľvek inde, kde sa vyžaduje prevoz tovarov, ktoré by sa za bežných okolností vošli len na prívesný vozík. Na Slovensku sa Dacia Duster Pick-up nepredáva a nemáme informácie smerujúce k domnienke, že by sa to v blízkej dobe malo zmeniť.

Dacia šokuje. Duster ako kabriolet!

Horúčka Dacia Duster úraduje v celej Európe, čo dáva priestor aj na vznik takýchto projektov. Je to fešák, čo poviete?

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX! 
  • Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.