Toto sú najhoršie autá podľa Jeremyho Clarksona! Nechýba Škoda, Kia či Hyundai

Potešiť Jeremyho Clarksona novým autom nie je ani zďaleka jednoduché, čo dokazuje jeho posledný rebríček najhorších áut roka 2020. Mnohí z vás určite vedia, že Jeremy sa netají svojskými názormi na automobilový priemysel a patrí ku generácii, ktorá o elektromobiloch či SUV nechce ani počuť. **Nie vždy sú jeho recenzie vyslovene objektívne, a preto je dôležité čítať nasledujúce… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Potešiť Jeremyho Clarksona novým autom nie je ani zďaleka jednoduché, čo dokazuje jeho posledný rebríček najhorších áut roka 2020. Mnohí z vás určite vedia, že Jeremy sa netají svojskými názormi na automobilový priemysel a patrí ku generácii, ktorá o elektromobiloch či SUV nechce ani počuť. **Nie vždy sú jeho recenzie vyslovene objektívne, a preto je dôležité čítať nasledujúce riadky s dostatočným nadhľadom.** ### 1. Aston Martin DBX (2 hviezdy) Pre jeho zaujatosť voči elektrickým vozidlám môže viacerých prekvapiť, že dvojhviezdičkové hodnotenie získalo práve auto poháňané štvorlitrovým motorom V8, ktorý vyrobili ľudia v Mercedes-AMG. Ľudia z AMG si však môžu vydýchnuť. Motor nie je tým, čo Clarksona znervózňovalo. Neprekážalo mu ani integrovanie elektroniky od Mercedesu, ktorá napriek pokročilému veku vraj „fungovala dobre“. A pochvalu získal Aston Martin aj za dizajn či nekonečné možnosti individualizácie. To, čo Clarksona frustrovalo, bol prekvapivo interiér auta. **Vyslovene zlé je ovládanie prevodovky prostredníctvom tlačidiel a spôsob spracovania niektorých detailov.** Podľa neho totiž kožené prešívanie interiéru vyzerá ako „nepodarená plastická chirurgia“. Ešte viac bol znepokojený zo samotnej jazdy, pretože na diaľnici s autom nepríjemne trasie. „Ak sa pokúsite spievať v tejto veci, aby ste nejak zabili čas, získate veľmi jasné pochopenie toho, čo sa myslí pod pojmom ‚vibrato‘,“ hovorí Clarkson.
### 2. BMW M8 Competition Coupé (2 hviezdy) Na dnešných športových BMW vadí Jeremymu niekoľko vecí ako napríklad riadenie alebo brzdy typu „drive-by-wire“, ktoré berú vodičovi mechanickú radosť z jazdy. **V prípade modelu M8 však okrem toho vyčítal autu hmotnosť a zbytočné vysoký výkon.** Áno, čítate správne – Jeremymu prekážal výkon. Problém spočíva v tom, že automobilka BMW ponúka v Británii len vrcholnú M8 vo verzii Competition, na rozdiel od mierne krotkejšej normy M8, ktorá sa ponúka na iných trhoch. To znamená, že jediná M8, ktorú si môžete na ostrovoch kúpiť, je pre bežný život až príliš brutálna.
### 3. Kia XCeed (2,5 hviezdy) To, že sa auto z rodiny Ceed objavilo v tomto rebríčku, môže viacerých prekvapiť. Jeremy totiž Kiu v minulosti viackrát ospevoval a staršia generácia bola dokonca hviezdou relácie Top Gear ako auto za rozumnú cenu. Pri testovaní najnovšej karosárskej verzie však nastala situácia, keď sa musel rýchlo ponáhľať na obed, pričom svižnejšia jazda odhalila niekoľko slabých stránok modelu XCeed. **Pri snahe o svižnú jazdu cez Oxfordshire narazil na nedostatok výkonovej rezervy benzínového štvorvalca 1.4 T-GDi.** A potom zostal prekvapený, že v Kii majú ambíciu predávať konkrétne auto ešte so slabším motorom než mal pod kapotou – litrovým trojvalcom. Navyše auto pri akcelerácii ťahá za volant do strany a jeho zadná náprava poskakuje na zlej ceste ako kamzík. „Cítil som sa, akoby som sa vrátil do 80. rokov,“ hovorí. A príjemná nostalgia to zjavne nebola.
### 4. Hyundai i10 (3 hviezdy) Toto auto Clarksona iritovalo natoľko, že z viac než tisícslovnej recenzie venoval samotnému autu skromných 120 slov. To znamená, že hoci to Clarksona nerozzúrilo do tej miery, aby začal nemilosrdne poukazoval na všetky jeho nedostatky, apatia k autu bola taká extrémna, že na záver len poukázal na spoločný problém väčšiny áut v tejto kategórii: **„Ak sa nám majú autá predávať ako bezduché náradie – chladničky so satelitnou navigáciou a s technológiou zabraňujúcou zrážkam – rýchlo sa rozhodneme, že je oveľa lepšie a lacnejšie nemať vôbec žiadne auto.“**
### 5. Škoda Kamiq (3 hviezdy) Hyundai nemusí byť smutný z toho, že sa mu Jeremy v recenzii takmer nevenoval. Nie je to ani zďaleka jediný prípad, keď by Clarkson radšej hovoril o hocičom inom ako o aute, ktoré mal vyskúšať. Pri písaní recenzie o Škode Kamiq venoval 18 z 22 odsekov svojho stĺpčeka písaniu vlastného manifestu proti smart diaľniciam a **menované SUV na konci označil len za ďalšieho bezduchého klona SEATu Arony a Volkswagenu T-Cross.**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.