Pracujú Rusi na novej legende?

Kultový minibus UAZ-452 patrí k veľkým automobilovým legendám. Zdá sa, že by sa po dlhých desaťročiach mohol dočkať moderného nástupcu. Trúfnu si však Rusi poslať svoju legendu definitívne do histórie?
Vydané  Text: 

Bucharka, ako v Rusku familiárne volajú minibus UAZ-452 sa vyrába už od roku 1965. Postupom času prešiel množstvom modernizácií, technický základ však zostával stále zachovaný. Rozmaznaný Európan sa nad technikou, dizajnom a vnútornou výbavou tohto auta celkom isto pousmeje. Toto auto je však, podobne ako kultová Lada Niva, určené na jazdu v skutočnom teréne. Jeho kľúčovými vlastnosťami sú technická jednoduchosť, odolnosť a spoľahlivosť. A keďže v týchto disciplínach stále vyniká, nemá automobilka problémy s odbytom.
Čas však zastaviť nemožno, a tak aj v UAZ-e začínajú premýšľať nad tým, že by sa ich kultový model už patrilo omladiť. Na svetlo sveta preto prenikli obrázky možnej novej „Bucharky“. Je jasné, že zachované zostane všetko, čo je pre reálne nasadenie v ťažkom teréne dôležité. Čiže masívny odolný podvozok, vysoká svetlosť a spoľahlivý motor. Toto auto totiž nie je určené akože do terénu. Musí zvládnuť každodenné nasadenie v priestore, kde sú upravené cesty skôr výnimkou, ako pravidlom. Technika je jedna vec, dizajn druhá. Karoséria pôsobí výrazne modernejšie, podstatne viac komfortu možno očakávať aj v kabíne. Je otázne, ako rýchlo a či vôbec sa nová Bucharka dostane do výroby. Automobilka totiž už niekoľko pokusov postaviť modernejší model absolvovala, všetky však doteraz skončili neúspechom. Klienti stále siahali po rokmi overenej klasike. A keďže autá slúžia často vo veľmi neprístupných oblastiach Ruska, ani sa im nečudujeme.
### Nahradí novinka legendu? Hoci sa jedná iba o stelesnenie predstáv nezávislého dizajnéra, vzbudila Bucharka II. v Rusku obrovský ohlas. Diskusie o dizajne a rozmeroch novinky nemali konca a tak možno očakávať, že by sa Bucharka II. mohla dočkať sériovej výroby. Či sa tak stane, alebo automobilka zostane a naďalej verná klasike z roku 1965 zostáva dnes otvorené. Ak by sa však automobilka rozhodla novinku vyrábať, je veľmi pravdepodobné, že by našla uplatnenie na viacerých významných trhoch, kde sú spoľahlivosť a priechodnosť v teréne dôležité.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.