ŠTATISTIKA: Slováci chcú autá, ktoré ich budú rozmaznávať. Toto sú najčastejšie vyhľadávané prvky výbavy

Vodiči do 30 rokov si obľúbili komfortné prvky ako multifunkčný volant s handsfree, tempomatom a rýchlym prístupom k audiosystému, vyhrievanie sedačiek či parkovacích asistentov
Vydané  Text: 

Uplynulý rok, ovplyvnený pandémiou, značne zamiešal s preferenciami výbavy automobilov u Slovákov. Ešte pred pár rokmi platilo, že najväčší záujem o novinky v oblasti komfortných prvkov v autách je doménou tridsiatnikov a štyridsiatnikov. **Rok 2020 ukázal, že záujem o autonómne prvky výbavy, ale aj o už vcelku bežné bezpečnostné systémy najviac rastie u začínajúcich a mladých vodičov do tridsať rokov.** Naopak, najmenší záujem o ne majú seniori. Vyplynulo to z analýzy predajných dát najväčšieho predajcu ojazdených automobilov na vzorke 70 000 predaných vozidiel v celej sieti autocentier počas minulého roku. Vlaňajší rok zmenil vnímanie áut v jednotlivých vekových kategóriách. Kým rodiny si častejšie kupovali väčšie automobily, mladí a začínajúci vodiči príliš neriešili veľkosť vozidla, ale skôr jeho komfort. *“Táto zmena je v celku logická. Uzavretie hraníc a celkové obmedzenie pohybu v minulom roku zmenilo naše potreby. Rodiny začali viac cestovať po Slovensku a nevyhnutnosťou sa tak pre nich stal hlavne veľký batožinový priestor, vďaka ktorému môžu odviesť veľa vecí. Naopak, mladší vodiči, ktorí boli nútení obmedziť kontakty, sa pri výbere zameriavajú na doplnkovú výbavu, ktorá im vylepšuje zážitok z jazdy. **Základom pre mladých je napríklad handsfree, vďaka ktorému sú v bezpečnom spojení s priateľmi aj na cestách,** ale aj vykurovanie sedačiek a najmä rôzne asistenčné systémy,“* vysvetlila Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings
Vodiči vo veku do tridsať rokov dokazujú, že výbava automobilu je pre nich zásadná. Kým čoraz bežnejšie prvky výbavy ako je tempomat, automatická klimatizácia, handsfree alebo parkovacie senzory nepatrili ešte pred piatimi rokmi medzi vyhľadávanú výbavu v tejto vekovej kategórii, dnešní mladí si väčšinou už nedokážu predstaviť, že by túto výbavu nemali. **Až 58 % áut kúpených mladými vodičmi má tempomat, 57 % multifunkčný volant, 47 % vyhrievané sedačky, 34 % parkovacie senzory.** Zvýšenej obľube sa tešia aj autonómne prvky výbavy ako asistent rozjazdu do kopca, automatické parkovanie či automatické zastavenie pred prekážkou. Nárast v týchto vekových kategóriách je za posledných päť rokov citeľný, aj o niekoľko desiatok násobne vyšší, zatiaľ čo u zrelších vodičov je nárast zhruba polovičný. Skúsenejší vodiči nad tridsať rokov sa v poslednom roku zamerali viac na prvky, ktoré im uľahčia cestovanie s rodinou. **V prvom rade si vyberali veľký priestor vo vozidle, najčastejšie teda karosériu kombi alebo SUV.** Hoci komfortné prvky nestrácajú u nich na obľube, nie je to tak zásadné kritérium pri výbere vozidla. Seniori sa naopak často vyššej výbave skôr vyhýbajú a riešia čisto praktickú stránku veci. Najzásadnejšou je pre nich klimatizácia, ktorá ale nemusí byť automatická, ako u mladších vodičov.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.