Škoda začala predávať špeciálny model pre Nemecko za menej ako 34-tisíc eur

Špeciálne pre nemecký trh uvedie Škoda spolu s tuningovým štúdiom ABT Sportsline 500 hatchbackov Scala vo verzii Edition S, ktoré sa od u nás ponúkanej vrcholnej verzie Monte Carlo líšia originálnym aerodynamickým bodykitom a výkonnejším motorom.
Vydané  Text: 
Kompaktný hatchback Škoda Scala, ktorý debutoval na jar 2019, sa na rozdiel od očakávaní mnohých odborníkov na európskom trhu nestal hrozbou pre Volkswagen Golf: podľa CarSalesBase sa v minulom roku predalo 53 156 kusov Scaly ([zdroj](https://carsalesbase.com/europe-skoda-scala/)), zatiaľ čo Golfu 285 013 kusov ([zdroj](https://carsalesbase.com/europe-volkswagen-golf/)). Na Slovensku sa v roku 2020 predalo 2 104 kusov Scaly, o podrobných číslach sme písali v samostatnom článku [Predaje Škoda 2020: Škoda prevalcovala všetkých konkurentov. Je jednotkou v retaile aj firemnom predaji, najväčší dopyt je po Fabii](https://www.autoviny.sk/novinky/122001/skoda-prevalcovala-vsetkych-konkurentov-je-jednotkou-v-retaile-aj-firemnom-predaji-najvacsi-dopyt-je-po-fabii). Česká novinka sa v Nemecku tiež veľmi neuchytila ako základový model pre tuning, napríklad na webe slávneho nemeckého štúdia ABT Sportsline nenájdete možnosti komplexnej revízie, iba ladenia čipov. Zdá sa, že samotná Škoda oslovila spoločnosť ABT Sportsline s návrhom na spoluprácu, aby zvýšila príťažlivosť Scaly, a tak sa zrodila verzia **Edition S**, ktorá sa bude predávať prostredníctvom oficiálnych predajcov Škoda. Hothatch od Škody je vyrobený na základoch „športovej výbavy“ **Monte Carlo**, v ktorej sa dá športovým nazvať vlastne len dekor z čierneho lesklého plastu. Ostatná výbava je úplne štandardná – moderný 1,5-litrový benzínový s maximálnym výkonom 150 koní a krútiacim momentom do 250 Nm v konfigurácii so 6-stupňovým manuálom alebo 7-stupňovým automatom DSG. Akcelerácia verzie Monte Carlo je 8,2 s, maximálna rýchlosť dosahuje 220 km/h. Vo verzii Edition S bol rovnaký motor **vylepšený na maximálny výkon 140 kW (190 koní)** pomocou čipovej úpravy a krútiaci moment sa zvýšil o podstatných 40 nm **na finálnych 290 Nm**. V tejto podobe je kombinovaný iba s manuálnou prevodovkou. O tom, ako upravila dynamika vozidla, [tlačová správa nemeckej Škody](https://www.skoda-auto.de/promotions/promotion-detail/promotions-scala-edition-s) nehovorí nič, ale tvrdí, že **spotreba paliva sa pridaním výkonu nezvýšila**. Balík vylepšení obsahuje aj **športové pruženie so zníženou svetlou výškou o 15 mm**, originálne 18-palcové disky z ľahkej zliatiny a **aerodynamickú sadu karosérie od ABT**: predný spojler, prahy dverí, difúzor pod zadným nárazníkom, spojler na kufri viečko. Štandardom sú tiež full LED svetlomety s animovanými smerovými svetlami. Interiér je prakticky rovnaký ako v Monte Carle (športové sedadlá, trojramenný volant s koženým čalúnením, lesklé pedále), pridal však dekor z uhlíkových vlákien. Bohužiaľ nie sú k dispozícii žiadne fotografie. Za Škodu Scala Edition S budú nemeckí predajcovia pýtať 33 790 eur. Pre porovnanie, povedzme, že štandardná Škoda Scala Monte Carlo s 1,5-litrovým motorom na „mechanikoch“ stavia v Nemecku od 27 550 eur a Škoda Octavia RS s 2,0-litrovým benzínovým motorom s výkonom 245 koní a 6-stupňovou prevodovkou manuálna prevodovka stojí 38 940 eur. Slovenské ceny novej Scaly sú značne priaznivejšie. Základnú Scalu vo výbaveAmbition predajcovia ponúkajú od 14 560 eur, na výber sú štyri motorizácie. Výbava Monte Carlo od 18 880 eur už ponúka napríklad Full LED svetlomety, bezdrôtové odomykanie a štart, panoramatickú strechu a vyššie zmienené športové estetické doplnky. Na výber je až päť motorov, základom je iba 70 kW 1,0 TSI s 5-stupňovým manuálom, vrcholom ponuky s cenou 23 520 eur je 1,5 TSI s maximálnym výkonom 110 kW (140 koní) a so 7-stupňovým automatom DSG. Naša cena tejto konfigurácie je teda v porovnaní s tou nemeckou nižšia až o viac ako 4 000 eur. * **Zdroj**: [Škoda Auto v Nemecku](https://www.skoda-auto.de/promotions/promotion-detail/promotions-scala-edition-s) * **Zdroj témy/via**: [Kolesa.ru](https://www.kolesa.ru/news/pochti-khot-khetch-v-germanii-predstavlena-moshchnaya-skoda-scala-edition-s)




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!