Škola šmyku na polygóne bude zdarma!

Štatistiky nehodovosti ukazujú, že mladým vodičom chýbajú skúsenosti v krízových situáciách a tiež odhad vlastných schopností. Riešením sú školy šmyku, ktoré sú v zahraničí veľmi populárne.
Vydané  Text: 

Ak ste dúfali, že sa bezplatné školy šmyku konajú u nás, vyvedieme vás z omylu. U nás zatiaľ ideme skôr cestou represie, ako aktívnej prevencie. Tento veľmi zaujímavý a prospešný projekt organizujú v Českej republike. Kurz je určený pre držiteľov vodičského oprávnenia s vekom od 18 do 24 rokov. Aktuálne je vypísaných 88 termínov. Záujemcovia si môžu vybrať z ôsmich miest v ČR. Kurzy sa budú konať na nasledujúcich testovacích polygónoch: Sosnová, Vysoké Mýto, Příbram, Hradec Králové, Most, Ostrava, Třinec a Jihlava. Súčasťou podujatia sú okrem nácviku zvládania krízových na testovacej dráhe aj wokshopy s psychológom, či špecialistami z Polície. ### Keďže projekt finančne zastrešuje Fond zábrany škôd Českej kancelárie poistiteľov, je pre účastníkov bezplatný! U nás o podobnom projekte môžete zatiaľ iba snívať, úplný stredovek ale na Slovensku nemáme. O niečo podobné sa už roky snažia na Slovakia Ringu. Dosiahnuť celoštátny dosah s jedným centrom Bezpečnej jazdy je však samozrejme absolútne nereálne. Výstavba podobných centier, aké sa nachádza v Orechovej Potôni, samozrejme niečo stojí. Naši susedia jasne ukazujú, že keď sa chce a oslovia sa partneri, nič nie je nemožné. Zostáva nám teda dúfať, že sa na Slovensku dokážeme týmto projektom inšpirovať. Podobné projekty už roky fungujú napríklad v Nemecku a Rakúsku. Najlepšou odpoveďou na otázku, či sa podobné aktivity oplatí organizovať, pochádza od našich susedov. Podľa informácií z Rakúska, po spustení projektu nehodovosť mladých vodičov klesla o tridsať percent. Stačí to na to, aby sa sme sa zobudili z dlhoročného spánku?








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.