21-palcová projekcia na čelnom skle: Nová DS 4 je technologickou lahôdkou pre náročných

Prémiová značka DS predstavila očakávaný model DS 4 nadchne vysokou estetickou hodnotou a technologickou vyspelosťou. A hoci stojí na koncernovej platforme EMP2, až 70 percentov dielov výrobca navrhol špeciálne pre tento nový model.
Vydané  Text: 

Novovzniknutý automobilový koncern Stellantis si ho svojho portfólia môže pripísať úplne nový model automobilu, aký tu nikdy predtým nebol. DS 4 je nové SUV od prémiovej francúzskej značky DS, dopĺňa modelové portfólio pozostávajúce výhradne z crossoverov a SUV: sú nimi DS 3 Crossback, DS 7 Crossback a DS 9. Novinka bude dostupná v troch verziách: **DS 4, DS 4 CROSS a DS 4 PERFORMANCE LINE**, pričom v ponuke bude aj čisto elektrický pohon označený ako E-TENSE. **DS 4 CROSS** vizuálne pôsobí dojmom robustnejšieho SUV s úpravou spodných partií nárazníka v matnej čiernej farbe. Výrobca pritom nezabudol ani na funkčnosť, táto verzia bude mať k dispozícii technológie Advanced Traction Control pre lepšiu priľnavosť na piesku, snehu a blate a tiež asistent rozjazdu do kopca (Hill Assist Descent Control). #### Fotogaléria: DS 4 CROSS (2022) [GALLERY id=31297] Dynamickejší model **DS 4 PERFORMANCE LINE** má exteriér olemovaný čiernou v rámci balíka Black Pack (DS WINGS, pásik medzi zadnými svetlami, rámy mriežky a bočných okien) a výrazné čierne disky kolies z ľahkých zliatin ako aj exkluzívny interiér. ### Podvozok a motorizácie Nová verzia platformy EMP2 vznikala tak, aby prijala novú generáciu plug-in hybridného pohonu bez obmedzenia variability či batožinového priestoru – ten vo svojej východiskovej konfigurácii ponúka solídnych 430 dm3. Piate dvere sa otvárajú aj bezdotykovo, elektricky, plne automaticky. Koncernová modulárna platforma EMP2 síce nie je úplne nová, ale pri vývoji modelu DS 4 automobilka vyhotovila až 70 percent nových alebo jedinečných dielcov. Od začiatku výroby je DS 4 v ponuke aj ako **plug-in hybrid E-TENSE** so systémovým výkonom max. 165 kW (225 k) a s dojazdom do vzdialenosti viac ako 50 km (WLTP). Prepĺňaný benzínový 4-valcový motor s max. výkonom 132 kW (180 k) spolupracuje s elektromotorom s max. výkonom 81 kW (110 k) a s prevodovkou e-EAT8. Poháňa ho účinnejšia batéria s novými, kompaktnejšími a väčšími článkami umiestnenými za deformovateľnou priečkou. V ponuke sa nachádzajú aj benzínové motory PureTech s výkonom 96, 132 a 165 kW (130, 180 a 225 k) a naftový motor BlueHDi s výkonom 96 kW (130 k). Všetky modely budú používať iba 8-stupňovú automatickú prevodovku EAT8. ### Interiér a technika [GALLERY id=31299] Interiér je v podstatnej miere digitalizovaný, v porovnaní s ostatnými modelmi v portfóliu značky DS má štvorka zásadne redukované množstvo mechanických ovládačov a tlačidiel. Zastupujú ich senzorové tlačidlá a dotykové obrazové plochy, displej s novou generáciou infotainmentu je úplne integrovaný do palubnej dosky a pred vodičom je už len digitálny prístrojový panel. Zaujímavosťou je využitie inovatívneho projekčného systému, ktorý je podľa slov DS doteraz v segmente Premium C „nevídaný“. DS EXTENDED HEAD-UP DISPLAY je prvý krok k rozšírenej realite. Všetky podstatné informácie sa premietajú akoby priamo na vozovku pomocou optickej ilúzie – vyzerá to tak, že údaje sa zobrazujú štyri metre pred čelným sklo na ploche s uhlopriečkou až 21 palcov. „Na vozovku“ sa tak premietajú dôležité informácie ako rýchlosť, funkčnosť asistenčných systémov, navigácia, výstražné oznamy či prehrávané skladby, prípadne aj informácie o prichádzajúcich hovoroch. Prvé dostupné fotografie interiéru nás zaujali pre rozmerný stredový tunel s minimalisticky vyhotovenou konzolou s ovládačom prevodovky a menším dotykovým displejom pre ovládania gestami DS SMART TOUCH. Ďalej vie zaujať čalúnené prekrytovanie odkladacích priestorov a celkový viditeľne prémiový charakter interiéru. V podstatnej miere k dobrému dojmu pomáha rozsiahle čalúnenie do hnedej alebo bielej kože, pričom palubný panel je vždy hnedý. Projektorové svetlomety sa v piatich prednastavených režimoch prispôsobujú dopravným podmienkam, uhlu natočenia volantu, rýchlosti a poveternostným podmienkam: mesto, okresné cesty, diaľnica, zlé počasie a hmla. Umožňujú, aby mal vodič neustále zapnuté diaľkové svetlomety a zároveň neoslepoval ostatných účastníkov premávky. Využíva kameru umiestnenú na vrchnej časti čelného skla, ktorá dodáva signál inteligentným svetlometom a tie následne automaticky upravia svoj svetelný tok, aby v závislosti od dopravných podmienok dokázali osvetliť priestor do vzdialenosti 300 metrov bez oslepovania ostatných účastníkov premávky. Svetlomety DS MATRIX LED VISION dopĺňajú aj rozšírené denné svetlomety, ktoré tvorí 98 LED. Spolu s ľahko rozpoznateľným vertikálnym svetelným podpisom dokážu vytvoriť úplne nový a technologicky prepracovaný uvítací pozdrav. ### Vyrobený z materiálov pripravených na recyklovanie Model DS 4 je vyrobený z 95 % opätovne použiteľných materiálov a z 85 % recyklovateľných dielcov. Až 30 % hmotnosti tvoria opätovne použiteľné alebo recyklovateľné materiály rozdelené na kovy a polyméry. Dovedna 20 % dielcov palubnej dosky, ktoré nevidno, je z konope. Medzi recyklovanými materiálmi sa nachádzajú polypropylénové, polyesterové and elastomerové vlákna využité na spodnej strane podvozka ako pohlcovače, na redukciu hluku či ako úchytné body. ### Dostupnosť a ceny Začiatok predaja modelu DS 4 je naplánovaný na štvrtý štvrťrok 2021, ceny zatiaľ výrobca neupresnil.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.