Crashtest čínskeho elektromobilu? Katastrofa!

Aj vás zvyknú zaujať správy o lacných elektromobiloch z Číny? Sú v Číne takí šikovní, alebo sa čaro ceny ukrýva niekde inde? Nemecký ADAC poslal jeden z nich proti stene. Pozrite si video.
Vydané  Text: 
Nemecký ADAC vykonáva rôzne testy. Legendárne sú jeho testy pneumatík, pravidelne sa však venuje aj testom bezpečnosti automobilov. Tentokrát sa pozrel na bezpečnosť čínskeho elektromobilu Suda SA01. Test odhalil niečo, o čom sa v reklame nedočítate. Nebudeme hádzať do jedného vreca všetky elektromobily z Číny. Bolo by to nespravodlivé. Test ale jasne upozorňuje na to, že cena sa skrátka oklamať nedá. A keď je niečo v porovnaní s konkurenciu extrémne lacnejšie, treba hľadať dôvod.
**Prvé odhalenie** Kontrola auta pred testom odhalila veľké prekvapenie. V Číne sa s bezpečnosťou príliš netrápia. Autá, ktoré sa na tamojšom trhu predávajú za doslova čarovné ceny sú z pohľadu bezpečnostných prvkov veľmi často osekané takmer na kosť. A to je aj prípad testovaného modelu Suda SA01. Viete si predstaviť, že by dnes bolo v Európe predávané auto, ktoré nemá airbagy, ABS či ESP? Asi nie. A presne takéto bolo testované auto. Dokázalo takéto auto napriek tomu zvládnuť klasický čelný crash test? Priebeh testu ukázal, že z pohľadu ochrany posádky bola kritická už rýchlosť 64 km/h. **Bola to katastrofa!** Výsledky testu ukázali, že schopnosť ochrániť posádku auta bola veľmi slabá. Zjavne teda v automobilke nešetrili iba na bezpečnostnej výbave, ale aj na materiáloch použitých pri konštrukcii skeletu karosérie. Ako inak hodnotiť fakt, že už pri rýchlosti 64 km/h došlo k zásadnej deštrukcii prednej časti karosérie, výrazne poškodený bol aj predný stĺpik karosérie. A toto poškodenie malo za následok ďalšie nepríjemnosti. Otvoriť predné dvere bez pomoci špeciálnej techniky bolo nemožné. Chýbajúce airbagy sa zasa premietli do rozsahu zranení posádky. Ak by vo vozidle sedel počas podobnej dopravnej nehody reálny človek, skočil by s vážnymi zraneniami.
**Jazdné testy** Podobne neslávne skončili aj testy stability vozidla. Absencia ABS a ESP sa naplno prejavila pri slalome aj panickom brzdení. Vozidlo bolo pri týchto manévroch značne nestabilné oveľa skôr, než pri iných súčasných autách. Konkrétne: zadná časť vozidla bola nestabilná už pri rýchlosti 70 km/h, porovnateľné autá tento test zvládali až do rýchlosti 95 km/h. **Imperatív ceny** Výsledky testu jasne ukázali, že sa žiadny cenový zázrak v prípade tohto auta nekoná. Klient za svoje peniaze skrátka dostane presne to, čo si objednal. A že sa tým automobilka nechváli? Budeme si musieť zvyknúť, že sa treba pýtať. A hlavne prestať veriť na zázraky.








Pokračujte na ďalší príspevok »