Aká je spoľahlivosť naftových motorov dCi od Renault-Nissan?
Povesť áut značky Renault s naftovým motorom nie je práve najpozitívnejšia. V nasledujúcom prehľade sa dozviete, aká je spoľahlivosť jednotlivých motorov dCi.
Vydané Text: Redakcia (m)
ⓘ Článok je preklad z originálu vydaného 7.12.2020 Emisná norma Euro 3 z konca 90. rokov automobilky Renault a Nissan donútila uviesť na trh pohonné jednotky dCi, ktoré boli prvými motormi s priamym vstrekovaním paliva so systémom common-rail. Profit z toho mali predovšetkým vodiči, keďže norma Euro 3 nebola taká prísna a priame vysokotlakové vstrekovanie zlepšilo nielen chod auta, ale aj jeho spotrebu a výkon. Otáznik však visel nad ich spoľahlivosťou. ### 1.5 dCi Najmenší motor z radu bol v čase svojho uvedenia veľmi populárny. Vyznačoval sa najmä schopnosťou spraviť jazdu dynamickou, ale tiež veľmi dobrou spotrebou. Čo však bola jeho nevýhoda, boli jednoznačne príliš drahé vstrekovače Delphi. Tie boli navyše citlivé na kvalitu nafty, ktorá v čase platnej normy Euro 3, teda na prelome milénia, ešte nebola nič moc. Dnes je to azda o čosi lepšie. Ďalším problémom, ktorému majitelia tohto motora čelili, bolo časté zasekávanie vysokotlakového čerpadla. S príchodom normy Euro 4 sa úpravou motora viac-menej vyriešil problém so vstrekovacím čerpadlom, ale citlivosť na kvalitu nafty pretrvávala. Objavil sa pritom nový problém – zadieranie kľukovky, ojničných ložísk. Tento problém však nepotrápil vodičov, ktorí si skrátili doporučený interval na výmenu oleja o polovicu. V čase platnosti noriem Euro 5 a 6 vykazovali najmenšie jednotky dCi lepšiu spoľahlivosť. Takmer úplne sa vyriešil problém s ložiskami a vstrekovačmi. Problémom v tomto období sa stal filter pevných častíc. Ten fungoval dobre iba počas jazdy na diaľnici, mesto mu robilo problém a vyžadoval si pravidelnú regeneráciu. Najnovší 1.5Blue dCi, ktorý je napríklad v ľahkom SUV Dacia Duster, sa prejavuje veľmi dobrými vlastnosťami, ako sú úsporná prevádzka a kultivovanosť, pričom sa neukázali ani problémy so vstrekovaním močoviny. ### 1.9 dCi Táto motorizácia nemá veľmi dobrú povesť, treba však povedať, že nie vždy je problém iba v motore. V prípade jedna-deviatky je najčastejším problémom turbo. Príčin tohto problému je hneď niekoľko. V prvom rade je to natiahnutie servisného intervalu na výmenu oleja na 30 000 kilometrov, ďalej malá olejová náplň (s objemom 4720 ml), ktorá navyše v kombinácii s malým olejovým filtrom prestala fungovať po asi 15-20 000 najazdených kilometrov. Dôsledkom toho bolo, že čiastočky karbónu vydreli ložisko turba. Renault sa pokúsil o čiastočnú nápravu zväčšením olejového filtra, ale keďže interval výmeny oleja zostal rovnaký, životnosť mu to veľmi nepredĺžilo. Aj v tomto prípade však nájdeme svetlú výnimku, ktorou je najvýkonnejší variant motoru 1.9 dCi s maximálnym výkonom 96 kW. Ten bol použitý v dvojkovej Lagune po facelifte, ktorej turbo bolo chladené vodou a čerpadlo dokázalo fungovať ešte chvíľu po vypnutí zapaľovania. Ak aj napriek mnohým nevýhodám zvažujete kúpu ojazdeného auta s naftovým motorom 1.9 dCi, zamerajte sa predovšetkým na turbo, ktoré nesmie pískať ani hučať. Všímajte si tiež netesnosti motora a olej meňte po 15 000, ideálne už po 10 000 kilometroch. ### 1.6. dCi Na záver sme si nechali to najlepšie, keďže predchádzajúce naftové motory sme veľmi nešetrili. Jedna-šestka je jednoznačne z týchto motorov najspoľahlivejšia, aj keď značne komplikovanejšia. Motor sa vyznačuje výbornou dynamikou a spotrebou a vstrekovanie od firmy Bosch je tiež spoľahlivé. Dokonca aj dvojhmotový zotrvačník sa nekazí a rozvody sú riešené spoľahlivou reťazou. Dbať by ste však mali na pravidelnú regeneráciu filtra pevných častíc. V prípade kúpy jazdenky je tento motor asi najlepšia voľba od Renaultu.
Pokračujte na ďalší príspevok »
Poradňa
Oplatí sa byť verný? Porovnali sme vernostné programy sietí čerpacích staníc
Siete čerpacích staníc si vedia uctiť zákazníka nielen peknými priestormi a doplnkovými službami, ale aj odmeňovaním za časté nakupovania. Majú však praktický zmysel? Zisťovali sme to za vás.
Slovnaft Move má jeden rok a stotisíce spokojných zákazníkov
Rok úspešného spojenia vernosti a výhod. Program Slovnaft Move oslavuje prvé narodeniny a jeho aplikáciu si stiahlo už vyše 600-tisíc zákazníkov.
V čom sú jeho výhody a prečo by ste si mali stiahnuť apku aj vy?Novinka
ORLEN spustil mobilnú aplikáciu s vernostným programom
Sieť čerpacích staníc ORLEN spustila mobilnú aplikáciu, ktorá zákazníkom ponúka výhody ako vernostný program a navigáciu do vybranej čerpacej stanice.
Vyberáme najlepšiu verziu
Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň
Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!
Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!AKTUÁLNE: Jozef Kabaň končí v Európe. Jeho ďalšie kroky povedú do Číny!
Slovenský dizajnér Jozef Kabaň po rokoch mení pôsobisko. Tentokrát však neprechádza do žiadnej európskej automobilky.
Po dohode s koncernom SAIC sa stáva viceprezidentom Globálneho dizajnového centra. Stane sa tak súčasťou dizajnového tímu automobilky MG.Poslušný sluha / TEST SEAT Ateca 1.0 TSI + kalkulácia financovania
Stačí na každodenné povinnosti trojvalec pod kapotou, alebo ho treba širokým oblúkom v cenníku obchádzať?
Odomkli sme celý článok z auto motor a šport č. 5/2024Elektromobilita so ZSE Drive
Nabíjanie ako firemný benefit?
Existuje mnoho druhov motivácie zamestnancov. Jedným z nich môže byť aj komplexný program nabíjania elektromobilu tak doma, ako aj v práci.
Aktuálne
Štát preplatí autoškolu mladým dospelým. Zistite, či aj vám a stiahnite si žiadosť
Rezort práce, sociálnych vecí a rodiny na tento účel vyčlenil pol milióna eur.
Na preplatenie priamych aj súvisiacich nákladov majú nárok mladí dospelí v troch skupinách kritérií.AKTUALITA
Kupujete benzínové auto namiesto elektrického? Vo Francúzsku zaplatíte pokutu
V nasledujúcich rokoch môžeme očakávať prílev jazdených vozidiel z Francúzska, o ktoré tam nebude už viac záujem.
Francúzov čakajú veľké zmeny.AKTUALITA
Únia zníži emisie do roku 2040 o 90 percent! Čo to znamená pre dopravu?
Ako v praxi budú tieto zmeny vyzerať a nakoľko sú reálne?
Odhady nevyzerajú vôbec priaznivo