Je to tu: SUV-kupé za menej ako 15-tisíc. Citroën zverejnil slovenské ceny modelu C4

C4 je významným modelom v portfóliu značky Citroën, pretože vzhľadom evokuje príslušnosť k prémiovej triede a ponúkne aj plne elektrický pohon. Nezabúda však pritom ani na klasické benzínové a naftové konfigurácie, cena z neho pravdepodobne spraví bestseller.
Vydané  Text: 

Citroën pokračuje vo svojej pomerne agresívnej cenovej politike, ktorú dlhodobo razí predovšetkým hatchbackom C3 a crossovermi Aircross. Najnovší model značky, C4, je výrazný spestrením modelového portfólia, pritom ponúka nevšedne nízku cenu. Za menej ako 15-tisíc eur môžete mať francúzsky crossover so zadnými partiami v štýle kupé vo výbave LIVE PACK s motorom PureTech 100 S&S a šesťstupňovým manuálom. Ani za najlepšiu konfiguráciu však budúci zákazníci nezaplatia veľa, za stupeň výbavy SHINE a motorizáciu BlueHDi 130 S&S EAT8 s osemstupňovým automatom zaplatia menej ako 24-tisíc eur. Francúzsky výrobca vo svojej ponuke aj naďalej zachováva benzínové motory PureTech aj naftové motory BlueHDi, oba majú rôzne konfigurácie maximálnych výkonov a je ich možné kombinovať so šesťstupňovými manuálmi a osemstupňovými automatickými prevodovkami.
Po estetickej stránke sa jedná o nápadné vozidlo s fakticky prémiovým imidžom, ale nízka nadobúdacia cena dáva tušiť, že sa niekde museli optimalizovať náklady. Očakávame, že nová C4 preberie materiálové vyhotovenie interiérov z modelov C3, ktoré patria skôr k priemeru. Nápravy sú tradične, s ohľadom na cenu pochopiteľne, vpredu MacPherson a vzadu s deformovateľnou traverzou. Potešia tlmiče s progresívnym hydraulickým dorazom (nie pre PureTech 100), no chýba konfigurácia s pohonom 4×4. Neskôr bude v predaji aj čisto elektrická verzia Ë-C4 s max. výkonom 100 kW(136 k) a s dojazdom do vzdialenosti 350 km. Funkčná výbava už v základnej výbave LIVE PACK je vskutku pôsobivá, z cenníka vyberáme niekoľko podstatných položiek: * Asistent rozjazdu do kopca (Hill Start Assist) * Čelné a bočné airbagy vodiča a spolujazdca s možnosťou odpojenia airbagu spolujazdca * Hlavové airbagy pre prvý a druhý rad sedadiel * **Pack BEZPEČNOSŤ** : * – Tempomat s obmedzovačom rýchlosti * – Coffe Break Alert – upozornenie na možnú únavu vodiča po 2 hodinách neprerušenej jazdy * – Driver Attention Alert * – **Active Safety Brake** (automatické núdzové brzdenie) + systém varovania pred zrážkou * – Aktívny systém **upozornenia** na nechcené prekročenie jazdného pruhu * – **Systém rozpoznávania dopravných značiek** s rýchlostným obmedzením a s odporúčaním rýchlosti na tempomate * – Connect Assisst: Citroën Connect Box s pohotovostným a asistenčným systémom * CITROËN Connect Rádio s DAB funkciou na **10″ dotykovom displeji**, 4 reproduktory, Connect Play : Mirror Screen (Android Auto / Apple CarPlay™), Bluetooth * Zásuvka 12V vpredu + USB zásuvka typu C (Recharge+ DATA) vpredu * **Digitálny združený prístroj 5‘‘ LCD** * Tlmiče pruženia s progresívnymi hydraulickými dorazmi (nie pre PureTech 100) * **Manuálna klimatizácia** * Elektricky ovládané okná predných a zadných dverí so sekvenčným ovládaním * Elektricky ovládané a vyhrievané vonkajšie spätné zrkadlá * **Automatické rozsvietenie svetiel za zníženej viditeľnosti** * Sedadlo vodiča nastaviteľné 6 smermi (vrátane výškového nastavenia) * Výškovo a pozdĺžne nastaviteľný volant * Zadná lavica delená v pomere 2/3 – 1/3 * Prídavné denné LED svetlá * Halogénové predné svetlomety * Svetlomety s funkciou postupného zhasínania, (funkcia „Guide Me Home“) * Zadné 3D LED svetlá * **Sada na dočasnú opravu pneumatík** * Ochranné lemy blatníkov a bočné ochranné lemy vo farbe Čierna matná * **16” oceľové disky kolies s krytmi SPRING** * Látkové čalúnenie kombinácia sivá/čierna
V najvyššom stupni výbavy SHINE nový Citroën C4 ponúkne napríklad adaptívny tempomat, sledovanie mŕtveho uhla, rozšírené rozpoznávanie dopravných značiek, zliatinové disky kolies 18“ CAMELIA colorée, bezkľúčový prístup a štartovanie či predný a bočný parkovací asistent (Flank Guard). ### Citroën C4 2020/2021: Slovenský cenník a kompletné technické údaje




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.