Aktuality

Volkswagen Caddy 5 - MPV ešte žije!

Caddy je dielom divízie Volkswagen Úžitkové vozidlá. Bude dostupný aj ako pracovná dodávka Caddy Cargo, ale úspechy určite zožne aj ako osobná verzia. Tá má totiž bližšie k vanu či dokonca MPV než k osobnej dodávke. Množstvo modernej výbavy, spracovanie interiéru, ponuka komfortných prvkov a asistenčných systémov posúvajú osobnú verziu Caddy do segmentu rodinných MPV. Tých je na trhu čoraz menej, prípadne sa transformujú na SUV alebo crossovery s oveľa menšou úžitkovou hodnotou. Caddy sem prichádza robiť poriadok a ukazuje, že MPV ešte majú čo povedať.

MQB zázrak

Nový VW Caddy sa chce priblížiť k osobným modelom. Na to mu poslúži platforma MQB, ktorá podporuje mnoho moderných technológií. Dostal teda priamejšie riadenie s elektronickým posilňovačom, ktoré mu umožnilo adoptovať nové asistenčné systémy, využívajúce zásahy do riadenia. Caddy teda môže mať po novom Lane Assist či asistent manévrovania s prívesom. Taktiež dostal vylepšenú prednú nápravu a úplne novú tuhú zadnú nápravu s panhardskou tyčou a vinutými pružinami miesto listových. Tá využíva dve vodiace ramená na mäkších silentblokoch, čo má opäť prispieť k vyššiemu komfortu a aj stabilite. Takáto náprava poskytuje autu nielen vyšší komfort a nižšiu mieru hluku, ale má aj menšiu konštrukčnú šírku, vďaka čomu sa podarilo rozšíriť priestor medzi vnútornými blatníkmi v nákladnom priestore tak, že sa tam zmestí aj europaleta na šírku.

VW Caddy (prvá jazda 2020)

Dĺžka karosérie je teraz 4 501 mm, čo je nárast až o 93 mm. Rázvor narástol o 73 mm na výsledných 2 755 mm. Výška karosérie klesla o 25 mm, ale nebojte sa. Nákladový priestor je napriek tomu vyšší o 7 mm (1 273 mm). Jednou z najzásadnejších zmien je však šírka 1 855 mm, ktorá je teda väčšia až o 62 mm. Nákladový priestor tak narástol až o 50 mm na šírku (1 606 mm), pričom medzi podbehmi sa priestor v porovnaní s predchodcom zväčšil až o 60 mm. Zadný nakladací otvor je širší o 51 mm (1 234 mm). Maximálny objem nákladného priestoru "krátkeho" Caddy je 3,3 m3.

Do modelu Caddy Maxi, ktorého rázvor je predĺžený o 215 mm, zmestíte až 4 m3 nákladu. Ten sa však verejnosti predstaví neskôr. Môžeme však uviesť, že dĺžka ložného priestoru je 2 150 mm a celková dĺžka auta je 4 853 mm.

Golf Plus Extra

Interiér Caddy si berie príklad z Golfu. A nielen dizajnom. Za príplatok ponúka plne digitálny Innovision Cockpit, ktorý tvoria dva veľké displeje. Má zabudovanú eSIM kartu, takže v ňom môžete využívať služby We Connect, ktorá zahŕňa online dopravné spravodajstvo, ceny pohonných hmôt, počasie a ďalšie užitočné informácie online vďaka zabudovanej eSIM. Samozrejme, na palube je aj konektivita cez Android Auto či Apple CarPlay. V súvislosti s tým oceníte aj šikovnú priehradku v stredovej konzole na bezdrôtové nabíjanie telefónu. Pre podnikateľov a živnostníkov je extra užitočná funkcia We Connect Fleet, ktorá umožňuje presne monitorovať pohyb a využívanie vozidla vrátane vedenia digitálnej knihy jázd, záznamov o spotrebe paliva, štýle jazdenia šoféra a podobne.

VW Caddy (prvá jazda 2020)

Na ceste

Spoza volantu sa nám zdal Caddy príjemný, pretože sa v ňom veľmi dobre sedí. Ergonomické sedadlá sú pohodlné a volant sa dá nastaviť v naozaj veľkom rozsahu, a to výškovo aj pozdĺžne. Pozícia za volantom je teda vynikajúca.

Motor 2.0 TDI Evo je kultivovaný na voľnobehu aj za jazdy. Testovali sme najvýkonnejší variant s výkonom 90 kW (122 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Ak máte obavy, či sú to dostatočné parametre, tak vás upokojíme. Krútiaci moment je dostatočný. Výkon využijete iba v oblasti maximálnych otáčok a pri jazde vysokou rýchlosťou na diaľnici. Tam vám však pomôže lepšia aerodynamika.

VW Caddy (prvá jazda 2020)

Pri jazde si rýchlo všimnete lepšie odhlučnenie od kolies aj aerodynamiky. Riadenie nemá „mŕtve zóny“ a vďaka rýchlejšiemu prevodu nie je potrebné toľko rúčkovať na volante. Jazda v Caddy by sa dala zhrnúť nasledovne: je to ako veľké MPV. Vďaka novým bezpečnostným a asistenčným systémom, väčšiemu komfortu a kultivovanejšiemu podvozku sa ho nemusíte báť používať ako jediné auto v rodine. V ponuke má aj pohon 4Motion, neskôr pribudne benzínový motor 1.5 TSI a dokonca aj motor 1.5 TGI spaľujúci zemný plyn. Ten má zo všetkých najvyšší výkon: 96 kW (130 k).

Tie dobré veci v Caddy zostali. Obrovský priestor na palube, zvýšená pozícia za volantom, množstvo odkladacích priestorov a aj posuvné zadné dvere. Všetko je to však zabalené v modernejšom kabáte a v noci svieti Caddy na cestu skvelými výkonnými LED svetlami. Stále je to robustný pracant s dobrou nosnosťou a úžasnou variabilitou, ktorý poslúži rovnako dobre náročnej rodine ako podnikateľovi. Technologickou a bezpečnostnou výbavou sa konkurencii vzdialil na míle.

Vždy som túžil pracovať s autami a tento sen sa mi splnil v tej najdokonalejšej podobe. A nevyužil som ho len na to, aby som sa mohol voziť po meste. Chcel som autám rozumieť a vedieť ich čo najlepšie ovládať. Tak som si ako prvé auto kúpil staré BMW 328i. Po rokoch úprav (auta aj šoféra :-) ) som s ním na Slovakia Ringu už naháňal oveľa novšie a silnejšie autá. Vždy ma fascinovala jazda na hrane a tak na okruhu trávim čo najviac času. Či už pre zábavu, alebo občas ako inštruktor. Autá nehodnotím len podľa infotainmentu a objemu kufra, ale najmä podľa charakteru, techniky a jazdných vlastností. Obľúbené autá? Toyota GT86, Mazda MX-5, BMW M3 a Porsche 911 GT3.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie