Automobilky chcú od zákazníkov viac peňazí, mesačne budeme platiť aj za vyhrievanie sedadiel!

Minulý rok sme vás informovali o pokuse automobilky BMW spoplatniť funkciu zrkadlenia obrazovky telefónu v aute sumou 80 dolárov ročne napriek tomu, že zákazníci za tento prvok výbavy už zaplatili pri kúpe. Aj keď nemeckej značke táto snaha nevyšla, viacerí **výrobcovia s týmto novým spôsobom vyťahovania peňazí od zákazníkov do budúcna rátajú.** Kým v súčasnosti si môžete… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Minulý rok sme vás informovali o pokuse automobilky BMW spoplatniť funkciu zrkadlenia obrazovky telefónu v aute sumou 80 dolárov ročne napriek tomu, že zákazníci za tento prvok výbavy už zaplatili pri kúpe. Aj keď nemeckej značke táto snaha nevyšla, viacerí **výrobcovia s týmto novým spôsobom vyťahovania peňazí od zákazníkov do budúcna rátajú.** Kým v súčasnosti si môžete auto v predajni nakonfigurovať ako chcete a po zaplatení vám všetky funkcie ako vyhrievanie sedadiel či ambientné osvetlenie zostanú až pokiaľ auto nezošrotujete, v blízkej budúcnosti to tak fungovať nemusí. **Za jednotlivé prvky výbavy budeme mesačne platiť paušálny poplatok ako za Netflix.** Všetky funkcie (hardware) pritom budú v aute nainštalované z výroby a po zaplatení vám ich automobilka na diaľku len odomkne na určité obdobie. Majiteľ tak bude zákazníkom značky po celú dobu vlastnenia vozidla. Výrobcovia samozrejme tvrdia, že takto budú mať vodiči príležitosť vyskúšať si na krátke obdobie nejaký prvok výbavy a keď sa im prestane páčiť, nemusia zaň ďalej platiť. **BMW však uvažuje spoplatniť aj vyhrievanie sedadiel či ďalšie elementárne prvky výbavy, čím zo zákazníka urobí de facto celoživotného prispievateľa.** Pre automobilky môže byť tento koncept predplatného doslova zlatou baňou, pre konzumentov nočnou morou. Okrem prvotnej investície do nového auta tak budeme musieť platiť aj za jednotlivé prvky, čo môže poriadne ochromiť rozpočet. Predplatné sa navyše bude vzťahovať aj na druhého, tretieho a ďalšieho majiteľa, ktorý to neskôr kúpi ako jazdenku.
Consumer Reports sa obáva, že sa z predplatného môže stať nevýhodná praktika pre spotrebiteľov, keď budú platiť za hardvér, ale nebudú ho môcť využívať. **Navyše musia existovať nejaké hranice, ktoré by stanovili pokiaľ si automobilky môžu účtovať paušál** a čo by malo byť v aute funkčné trvalo aj bez platenia. Máme na mysli najmä bezpečnostné systémy ako sú airbagy, svetlá alebo asistenčné systémy. Jedinú výhodu zo strany zákazníka vidíme v servise – **automobilka totiž musí zabezpečiť funkčnosť prvkov, za ktoré si plánuje účtovať peniaze.** Ak sa vám teda napríklad pokazí spoplatnené vyhrievanie sedadiel, máte právo odniesť auto do servisu nárokovať si opravu.




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.