Ruská automobilka Monarch sa chce rovnať Mercedesu. Realita, či opäť iba silné reči?

Na napínanie svalov ruských firiem sme si v poslednom čase už zvykli, väčšinou však smelé plány a vízie stroskotali skôr, než sa ich auto dostalo do výroby. Postihne tento osud aj firmu Monarch?
Vydané  Text: 

Pôvodné informácie hovorili o tom, že ambíciou firmy Monarch bolo stať sa ruskou odpoveďou na elektromobilku Tesla. A hoci sa toho od minulého roka vo firme na prvý pohľad veľa neudialo, na svetlo sveta presakujú správy, že firemní stratégovia napínajú svaly. Svojim modelom Concept S sa chcú pasovať rovno s tým najlepším – luxusnou limuzínou Mercedes-Benz triedy S! A to je aj medzi bratmi veľmi odvážne tvrdenie. Svoju trúfalosť navyše podčiarkli pomenovaním modelov, pri ktorých veru veľa invencie a originality nepoužili: S200, S400… O čo teda vlastne ide?
**Zatiaľ dve verzie** Asi vás neprekvapí, že je Monarch Concept S elektromobilom. Karoséria má približné rozmery 5 000 (dĺžka) x 2 000 (šírka) x 1 420 (výška) mm. Firma má v pláne ponúkať viacero verzií, hovorí sa o modeloch s jedným aj dvoma motormi. Predbežné technické údaje v prípade základnej verzie S 200 (200 kW/272 k) sľubujú zrýchlenie z 0 na 100 km/h za približne 5 s maximálna rýchlosť by mala byť 250 km/h. Potiaľto je to celkom zaujímavé, no určite nie šokujúce. Šokujúca je kapacita akumulátora. 60 kWh vraj zabezpečí dojazd 372 kilometrov. Výkonnejšia verzia S400 (400 kW/544 k) bude na rozdiel od základného modelu podľa všetkého vybavená dvojicou elektromotorov. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 3,2 s a maximálna rýchlosť je posunutá na 260 km. Táto verzia má akumulátor s kapacitou 80 kWh a teoretický dojazd 407 kilometrov.
**Začnú luxusom** Na úvod plánujú v Monarchu limitovanú sériu modelov, pričom z každej verzie má byť vyrobených iba 30 kusov. Tejto exkluzivite samozrejme budú zodpovedať aj použité materiály – koža, karbón, ušľachtilé drevo a dekorovanie vzácnymi kovmi. Nuž každému podľa chuti. Po tejto limitovanej sérii by mala nasledovať štandardná sériová výroba, kde sa materiálovo automobilka posunie na úroveň konkurentov, vďaka čomu by mala klesnúť aj cena.
**Aktuálna realita** Hoci Monarch oznámil, že je vozidlo pripravené na sériovú výrobu, až také horúce to zasa asi nebude. Cesta od hotového konceptu totiž kratšia ako dva roky nebýva. A horúce to nebude ani v prípade potenciálu rovnať sa s luxusným Mercedesom triedy S. Zverejnené informácie totiž nič nehovoria o elektrickej architektúre, riadiacich systémoch ani autonómnych funkciách. Ale ktovie, možno Monarch prekvapí a vydá sa cestou, po ktorej na automobilový Olymp vystúpila dnes mimoriadne cenená chorvátska firma Rimac.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.