Aktuality

Predstavenie Dacie Spring má nečakanú dohru! Toto ešte bude husté

Dacia splnila to, čo sa od nej čakalo. Svetu ukázala pragmatický lacný elektromobil, ktorý si bude môcť dovoliť takmer každý. Nikto sa nerozpakuje nad tým, že je to konštrukčne jednoduché auto, jeho dojazd je pomerne skromný a trhať asfalt pri odjazde z križovatky tiež určite nebude.

Maximálny výkon pohonného systému je totiž úsmevných 33 kW (44 koní) a maximálny dojazd predstavuje štandardizovaných 295 kilometrov. Z praxe vieme, že reálne dojazdy elektromobil sú výrazne kratšie ako avizované dojazdy áut so spaľovacími motormi s nádržou na palivo, teda počítame, že Spring bude potrebné nabíjať každých asi 150 kilometrov.

Problémom je ale niečo celkom iné, než nedojazd a slabší výkon motora:

Vyrábať sa má v Číne!

Vyrábať sa má v Číne - a to je problém hneď pre niekoľko skupín kritikov. Najväčšia časť sa zgrupuje z oblasti odborov, ktoré bojujú za zachovanie pracovných miest vo fabrikách v Európe. Argument, prečo sa auto nemôže vyrábať v niektorej z už existujúcich a nevyťažených fabrík na starom kontinente, je jednoznačne správny. Na význame naberá o to viac, že jednotlivé štáty na nákup elektromobilov poskytujú štedré dotácie. A tie pochádzajú z daní tých, ktorým prácu čínske fabriky zoberú.

Druhým argumentom proti dovozu z Číny sú, samozrejme, emisné náklady, ktoré sú s prepravou spojené. Má sa za to, že veľké prepravné lode patria k najväčším znečisťovateľom ovzdušia.

Predstavenie ľudového elektromobilu dostalo nečakanú, no oprávnenú pachuť!

Zostáva nám veriť, že sa Európska komisia konečne chytí zdravého sedliackeho rozumu. Uvedomí si, že všetko má svoje hranice a začne podporovať firmy a produkty, ktoré dávajú prácu jej obyvateľom.

Prečítajte si aj:


Lacný elektromobil Dacia Spring sa v Maďarsku vypredal za 4 hodiny! Cena vás asi posadí na stoličku

ERIK STRÍŽ


Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

SEAT Ateca Cupra Akrapovič (foto: David Hecl 2020)
Testy

Prvá jazda: CUPRA Ateca First Edition – jeho veličenstvo Akrapovič +video

V dobe, keď takmer všetky značky prechádzajú na elektromobilitu, je skvelé vidieť nové auto s testosterónom v žilách. Ateca najmladšej európskej automobilky CUPRA je síce stará známa, no po modernizácii prináša ešte viac muziky. To s tou muzikou môžete kľudne brať doslovne. Je totiž na želanie dodávaná s výfukovým systémom Akrapovič.