FIAT Tipo v nemeckom rebríčku spoľahlivosti GTU prekvapuje + Nový Tipo CROSS

Veľkou výhodou sedanu, hatchbacku a kombi FIAT Tipo je nízka nadobúdacia cena. Podľa štúdie nemeckej GTU sa však ani neskorší vodiči kompaktného Fiatu nemusia obávať nadmerných výdavkov. Ukázalo sa, že model Tipo bol jedným z lídrov v zozname najspoľahlivejších automobilov.
Vydané  Text: 

Značka FIAT oslavuje už 121 rokov existencie a za ten čas vytvorila jedinečné automobily. Aj napriekt tomu je pre mnohých motoristov – a tiež motoristických novinárov – obyčajne spojená s vyššou poruchovosťou vozidiel. Je to stereotyp, ktorý vznikol na celom európskom trhu v priebehu desaťročí, avšak zároveň nevzal do úvahy to, ako bolo s danými vozidlami narábané. Je nepopierateľné, že aj veľmi kvalitné auto bude po bezohľadnej prevádzke a zanedbanom servise vykazovať nedostatky v každom ohľade. No a keď sa takéto automobily začnú skoro predávať ako jazdenky, prirodzene si každý nový majiteľ spraví o značke nepriaznivý obraz, hoci by sa mohlo jednať skôr o obraz predchádzajúceho majiteľa. Nemecký dvojtýždenník „Auto Zeitung“ každý rok vydáva správu o poruchovosti vozidiel pripravenú v spolupráci s *Nemeckou spoločnosťou pre technický dohľad* Gesellschaft fur Technische Überwachung (GTU). Veľkým víťazom pre rok 2020 sa stal FIAT Tipo, najspoľahlivejšie auto v segmente kompaktných vozidiel v kategórii veku 1 až 3 roky. Tipo sa navyše umiestnilo na druhom mieste spomedzi všetkých testovaných automobilov do troch rokov a elektrické BMW i3 sa ukázalo ako jediný model s menším počtom defektov. FIAT Tipo dosiahol hodnotenie 0,84, čo druhý najlepší výsledok zo všetkých testovaných osobných automobilov a prvý v kompaktnej triede. Znamená to, že technici GTU zistili chyby v menej ako jednom percente exemplárov starých až tri roky. Takto vyzerajú tri najlepšie triedy kompaktov: 1. FIAT Tipo – 0,84 2. Audi A3 – 2,55 3. Mercedes triedy A – 2,58
Nové autá budú bezpečnejšie, pretože budú povinne obsahovať elektronické bezpečnostné asistenčné systémy. Fotografia je ilustračná, z porovnávacieho testu modelov FIAT Tipo
### Ako sa realizuje štúdia GTU? [Údaje obsiahnuté v správe](https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26438417,jak-fiat-tipo-wypada-w-rankingach-niezawodnosci-w-niemieckim.html) pochádzajú z piatich miliónov povinných technických skúšok vykonaných inžiniermi z organizácie GTU. Zoznam obsahuje celkovo 250 modelov osobných automobilov dostupných v Nemecku. Sú rozdelené do segmentov a vekových skupín: 1-3 roky, 4-5, 6-7, 8-9 a 10-11, s priemerným počtom najazdených kilometrov 40 000, 60 000, 90 000, 110 000 a 130 000 kilometrov. GTU sa v správe zameriava predovšetkým na frekvenciu porúch ovplyvňujúcich bezpečnosť jazdy, každodennú prevádzku a s tým spojené neplánované náklady na servis. Zameriava sa aj na technickú kondíciu karosérie, riadenia a bŕzd, osvetlenia, eletrických sietí a elektroniky, zavesenia a výfukového systému. Číselný výsledok predstavuje priemerný počet porúch, ktoré sa vyskytli na 100 vozidlách rovnakého typu v každej vekovej kategórii. Čím vyššie je percento zistených porúch, tým nižšia je pozícia v rebríčku GTU. ### Nový FIAT Tipo Cross (modelový ročník 2021)
Aktualita o dobrých výsledkoch modelu Tipo prichádza práve v čase, keď automobilka predstavila nový model Tipo Cross. Jedná sa o Tipo hatchback s terénnym vyhotovením, ktorý bude k dispozícii v troch stupňoch výbavy: Tipo, Life a City Life. Je nositeľom upraveného dizajnu predných partií a obsahuje aj nové logo značky FIAT. Automobil dostal o nové naladenie tlmičov, vďaka čomu má o štyri centimetre vyšší podvozok ako konvenčné Tipo, stojí na 16- alebo 17-palcových diskoch kolies podľa výberu zákazníka. Celkovo má byť nové Tipo Cross o sedem centimetrov vyššie.
Vzadu aj vpredu sa nachádzajú Full LED svetlomety, palubná technika obsiahne technologický balíček Advance Driver-Assistance Systems (ADAS) s rozpoznávaním dopravných značiek, odporúčaním optimálnej rýchlosti, aktívnym udržiavaním v jazdnom pruhu či snímanie mŕtveho uhla. K dispozícii bude tiež komfortná funkcia bezkľúčového odomykania a štartovania Keyless Entry/Go.
Zaujímavosťou multimediálneho systému UConnect 5 s 10,25-palcovým displejom je možnosť pripojenia dvoch Bluetooth zariadení naraz, pred volantom bude mať vodič k dispozícii digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou sedem palcov. Nový FIAT Tipo CROSS bude v predaji s 1,0-litrovým trojvalcovým benzínovým motorom z rodiny FireFly Turbo s max. výkonom 74 kW (100 k) a max. krútiacim momentom 190 Nm, ktorý nahradí doteraz používaný spoľahlivý 1,4-litrový agregát. Vznetovou alternatívou budú motory 1.6 Multijet spĺňajúce doteraz najprísnejšiu európsku normu Euro-6d Final s max. výkonom 71 kW (95 k) a 97 kW (130 k). [GALLERY id=31080]








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.