Lacný elektromobil Dacia Spring sa v Maďarsku vypredal za 4 hodiny! Cena vás asi posadí na stoličku

V Maďarsku sa pred tromi dňami odohrala kuriózna udalosť – iba za štyri hodiny sa vypredal úplne nový elektromobil Dacia Spring. S dotáciami cena dosiahla prekvapivo nízku úroveň.
Vydané  Text: 
Ako spraviť elektromobily skutočne populárnymi? No predsa dajte im nízku cenu a ešte k tomu štátne dotácie, elektromobily si tak nájdu svoju cestu k zákazníkom aj bez väčšej kampane. Príklad, že to tak funguje, máme hneď u našich susedov, v Maďarsku. Na maďarskom trhu bol spustený predpredaj elektrickej Dacie Spring a zákazníci vyčerpali uvádzaciu edíciu sto kusov za štyri hodiny od spustenia kampane. Dôležitú úlohu v tom zohrávala aj skutočnosť, že tí, ktorí predtým úspešne požiadali o štátnu dotáciu vo výške 2,5 milióna forintov, budú musieť za nový model zaplatiť menej ako 4 milióny forintov. V prepočte sa jedná o dotáciu 6 846 eur a zvyškovú cenu elektromobilu – a teraz sa posaďte – iba 10 955 eur. To sa pritom rozprávame o elektromobile, ktorého súčasťou už sú aj akumulátory a nie je ich potrebné prenajímať samostatne za mesačný paušálny poplatok, ako je tomu napríklad vo Francúzsku.

So služobným autom sa spájajú riziká, pre ktoré môžete prísť o prácu aj peniaze!

To, že sa s firemným autom, ktoré možno používať aj na súkromné účely, spájajú aj nejaké pravidlá, mnoho vodičov akosi prehliada. Robiť s nimi psie kusy nie je ten najlepší nápad. Pri najhoršom to môže viesť až k prepusteniu z práce.

Podľa spoločnosti bude predobjednávanie pokračovať aj naďalej. Tu stojí za zmienku, že „maďarská“ Dacia neuviedla, ako sa bude cena Springu vyvíjať v budúcnosti, či zostane na nízkej cenovej hladine uvedenej vyššie. Zdôraznila sa však, že konečná cena a ponuky výbavy budú upresnené v roku 2021. Výmenou za svoje takmer 4 milióny HUF dostanú maďarskí zákazníci kompaktné mestské auto vybavené elektromotorom s **max. výkonom iba 33 kW (44 k) a maximálnou rýchlosťou 125 km/h**. O uskladnenie energie sa stará lítium-iónová batéria s kapacitou **26,8 kWh**, ktorá podľa oficiálneho jazdného cyklu WLTP umožňuje prejsť 225 kilometrov pri zmiešaných podmienkach, zatiaľ čo v meste je na jedno nabitie k dispozícii **dojazd 295 kilometrov**.
Maximálny výkon 33 kW je síce skutočne veľmi nízky, ale pre použitie v meste môže byť vyhovujúci. Čo dodať, toto je jedna z ciest, ktorou sa má elektormobilita uberať. Veď bežní ľudia nepotrebujú a mnohí ani nechcú drahé a výkonné autá.

Dacia Duster na LPG: Jazdí za polovicu, ale tají detaily (test)

Keď sa hovorí o hybridoch, obyčajne sa zabúda na tie, ktoré sú tu už dlhé roky. Okrem benzínu spaľujú aj plyn a jazdia za polovičné náklady. Je to pravda?




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Vyberáme najlepšiu verziu

Poradca pri kúpe Mitsubishi ASX a COLT: Chameleón a mestská zbraň

  • Mestské Mitsubishi Colt ponúka krásny dizajn, päťročnú záruku a môžete si ho vybrať aj s hybridným pohonom. Lenže mali by ste? Povieme vám, ktorá výbava a motorizácia je pre vás!

     Máloktorý crossover v tejto triede ponúkne také široké rozpätie výbav a pohonov, ktoré zahŕňajú klasiku, mild-hybrid, hybrid, aj plug-in hybrid, ako práve ASX!