Nissan Z Proto odhalený, Twin-Turbo 3.0L V-6 sa ovláda cez 6° manuál

Nissan Z Proto poukazuje na vzhľad a pohon produkčnej verzie, ktorá príde do predaja už čoskoro.
Vydané  Text: 

Nissan Z Proto je síce koncept, ale fakticky ho môžeme považovať za zhmotnenie produkčnej verzie športového kupé, ktorý bude pravdepodobne niesť obchodný názov 400Z. Z Proto poháňa motor V6 s dvojitým preplňovaním konfigurovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou; táto pohonná sústava už bola potvrdená aj pre produkčnú verziu. Modely Z vždy boli ukážkou toho, že Nissan dokáže stavať naozaj dobré autá pre náročných. Počnúc rokom 1970, keď model 240Z zabezpečil japonskej automobilke slávu na celé desaťročia, cez 300ZX z roku 1990 až po 350Z z roku 2003, ktorý vznikol pod vedením kontroverzného Carlosa Ghosna riadiaceho Alianciu Renault-Nissan. Súčasný 370Z už dozrel a snáď aj stratil na atraktivite a dokonca dianie okolo aliancie spôsobilo, že sa o príchode nástupcu pochybovalo. Avšak generácia 400Z Z35 napokon prichádza – a zatiaľ s veľmi pozitívnym prijatím motoristickej verejnosti, hoci exteriérový dizajn je vskutku odvážny. Vonkajší vzhľad nemá budiť ani tak dojem, že sa dizajnéri snažili retro, ako skôr, že sa snažili zachovať historické dedičstvo predchádzajúcich modelov a interpretovať ich v modernej podobe. Predné svetlá vychádzajú z modelu 240Z, zatiaľ čo zadné z 300ZX. No a interiér, ten si uctieva predchodcov ikonickou trojicou kruhových analógových ukazovateľov na palubnej doske, zvyšok interiéru už potom podľahol novým trendom v autopriemysle. Stretávame sa tu s početnými displejmi, tlačidlami, ukazovateľmi, ale aj masívnym stredovým tunelom a tiež volantom s úplne novým dizajnom. Nissan necháva nezodpovedanú otázku o pohone, očakáva sa pohon zadných kolies na platforme FM ako predtým, brzdy a tlmiče by mali byť prebraté z Infiniti Red Sport. O dostupnosti vieme toľko, že si novinku budeme môcť zadovážiť v priebehu budúceho roka a že sa cena bude pohybovať v závislosti od verzie niekde medzi 45- až 60-tisíc eurami. Aktuálna generácia 370Z má v slovenskom cenníku cenové rozpätie 40 600 eur za STANDARD až 56 400 eur za verziu NISMO, v predaji je kupé aj roadster. Za metalízu si predajca účtuje doplatok až tisíc eur.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.