Štát na podporu výstavby nabíjačiek vyčlenil ďalších 650 tisíc eur. Kto môže o dotáciu požiadať?

Stav siete nabíjacích staníc pre elektromobily je u nás doslova zúfalý. Naštartovať zmenu má pomôcť podpora štátu.
Vydané  Text: 

Druhá výzva na podporu budovania verejne prístupných nabíjacích staníc pre elektromobily je už spustená. Záujemcov poteší, že štát na ňu vyčlenil 650 000 €. Hoci to nie je práve omračujúce číslo, je to stále podstatne viac, než bolo k dispozícii v prvej výzve. Od 2. septembra do 30. novembra je možné požiadať o dotáciu na vybudovanie verejne prístupných elektrických nabíjacích staníc. Tentoraz môžu o dotáciu požiadať okrem samosprávy aj podnikatelia. „Rozširujeme okruh žiadateľov ako aj typy projektov, na ktoré bude možné získať podporu. Zvýšili sme aj maximálnu výšku dotácie. Naším cieľom je prispieť k razantnejšiemu budovaniu infraštruktúry, bez ktorej rozvoj elektromobility nie je možný,“ vysvetlil vicepremiér a minister hospodárstva Richard Sulík. Podľa šéfa rezortu hospodárstva „ak chce Slovensko patriť medzi lídrov v automobilovom priemysle, musí sledovať a podporovať trendy v tomto odvetví, a to tak v oblasti elektromobility, ako aj v prípade vodíkovej mobility, ktorej podporu rezort tiež plánuje.“ **Po novom aj pre firmy** Obce, vyššie územné celky a nimi zriadené organizácie môžu získať dotáciu vo výške 95 % sumy potrebnej na svoj projekt, 5 % musia byť ich vlastné zdroje. Podnikatelia môžu získať dotáciu vo výške 50 %. „Minimálna výška dotácie je stanovená na 2 500 eur. V závislosti od projektu môže samospráva získať maximálnu dotáciu 18 000 eur a podnikatelia 36 000 eur,“ spresnil štátny tajomník Karol Galek. Pre situáciu spôsobenú koronavírusom bola v apríli druhá výzva na podporu budovania nabíjacích staníc zrušená. „Verím, že nové upravené podmienky budú motivujúce a prispejú k oživeniu podnikania po koronakríze,“ zdôraznil štátny tajomník. Úspešní žiadatelia budú mať pol roka od nadobudnutia účinnosti zmluvy o poskytnutí dotácie na realizáciu projektu. **Prvá výzva bola skromnejšia** Historicky prvú výzvu na podporu budovania verejne prístupných nabíjacích staníc pre elektromobily vyhlásil rezort hospodárstva v júli minulého roka. **Výzva bola určená len pre samosprávy, ktoré si prerozdelili 350 000 eur**. Vďaka prvej výzve pribúdajú nabíjacie stanice pre elektromobily v 71 mestách a obciach po celom Slovensko. Podporu najviac využili obce a mestá v Prešovskom, Nitrianskom a Košickom kraji. **V súčasnosti je na Slovensku vyše 120 tzv. rýchlonabíjačiek typu DC a približne 180 štandardných staníc typu AC**. Na Slovensku je aktuálne zaregistrovaných vyše 1 590 čistých elektromobilov, plug-in hybridných osobných automobilov je registrovaných cez 1 020. V súvislosti s podporou elektromobility rezort hospodárstva pokračuje aj vo vyplácaní dotácii na kúpu elektromobilov. Pri tejto výzve, do ktorej už ale nie možné zapojiť sa, bolo doteraz schválených 611 žiadostí o dotáciu. Vyplatených už bolo cez 1,5 milióna eur.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.