Prísne tajné! O čom rokovali šéfovia VW a Tesly?

Elon Musk bol minulý týždeň v Nemecku. Na tom by nebolo nič prekvapujúce v prípade, že by sa zastavil iba v Berlíne. Ale…
Vydané  Text: 

O tom, že koncern Volkswagen koketuje v automobilkou Tesla prenikajú správy už dlhšie. Naposledy sa takto pred rokom dokonca špekulovalo o tom, že by koncern do americkej firmy investoval. Prečo? Dnes už je to každému jasné. Vstupom do automobilky by získal prístup k tomu najdôležitejšiemu – jej technológiám. A tie by sa mu veru zišli. Špekuláciu o tom, že táto myšlienka nezapadla prachom na svetlo sveta vracia hneď niekoľko udalostí. Elon Musk sa nedávno vyjadril, že konkurenčným firmám ponúka zdieľanie technológií a softvéru Tesla. Minulý týždeň nabrali tieto úvahy ešte reálnejší kontext. Elon Musk po svojom oficiálnom programe, ktorý sa odohral v Berlíne, absolvoval ešte jedno neoficiálne stretnutie. Informácie agentúry Blomberg hovoria o tom, že jeho lietadlo absolvovalo v Nemecku ešte jednu zastávku. ### Na utajenom stretnutí sa mal Elon Musk stretnúť so šéfom koncernu VW, Herbertom Diessom. Črtá sa nová spolupráca? Poskytne Tesla svoje technológie VW, čím by mu pomohla nielen vyriešiť aktuálne problémy, no ušetriť aj obrovské náklady na vývoj v budúcnosti? Hoci by sa mohlo zdať, že by z tejto spolupráce mala prospech iba jedna strana, nie je to pravda. Každá zo zúčastnených strán je totiž silná v inej oblasti. Tesla je aktuálne výrazne vpredu v oblasti technológií a softvéru. Koncern Volkswagen má zasa dokonale systém výroby, ktorý má zásadný vplyv na kvalitu automobilov. A toto je oblasť, v ktorej á Tesla dlhodobo problém. Táto spolupráca by teda mohla byť prospešná nielen pre obidve automobilky, významne by z nej profitovali aj ich zákazníci.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.