DOPLNENÉ: Opona spadla. Tu je nový Hyundai Kona bez maskovania.

Automobilka uverejnila fotky na svojom facebooku. Tak ako? Naplnili sa vaše očakávania?
Vydané  Text: 

Po prvých obrázkoch, ktoré naznačovali prepracovaný dizajn populárneho crossoveru Kona, automobilka na svojom facebooku uverejnila niekoľko obrázkov svojej novinky úplne bez maskovania. Reálne fotky v podstate potvrdili to, čo sme očakávali. Kona sa dizajnom posunie elegantnejším smerom, čo jej otvorí dvere do garáží konzervatívnejšej (bonitnejšej) klientele. Základný charakter prednej masky síce zostal zachovaný, novinka je však tvarovo aj materiálovo uhladenejšia.
Či je táto cesta správna alebo nie rozhodnú zákazníci. Každopádne môžeme povedať, že si auto zachová špecifický štýl, ktorý však nebude tak polarizujúci ako v prípade súčasnej generácie.
**N Line bude!** Druhou zásadnou novinkou v rámci modelového radu Kona je zavedenie športovej verzie N Line. Automobilka to prezentuje ako prekvapenie, no prekvapením by skôr bolo, ak by Kona túto verziu nedostala. Veľký úspech totiž má naprieč celou modelovou ponukou Hyundai od malého modelu i10 až po kompaktné SUV Tucson. Zavedenie verzie N Line automobilke navyše vytvára priestor na to, aby bola štandardná veria Kony o poznanie konzervatívnejšia. Reálne fotky potvrdzujú, že náš predpoklad bol správny. Dobre to vidieť v prípade predných masiek. Trojica horizontálnych otvorov nad prednou maskou napríklad zostala iba vo verzii N Line. Zaujímavé rozdiely nájdeme aj v spodnej časti prednej masky (pod reflektormi). Podobný, skôr konzervatívnejší charakter majú aj zadné partie auta s novými zadnými skupinovými svetlami.
**Kabína v výbava** Exteriér teda zrovnal krok s interiér auta, ktorý si zachováva skôr konzervatívny charakter. Platí to v prípade tvarov, materiálov ako aj charaktere ovládacích prvkov. Nič nešokuje, pracovisko vodiča je usporiadané prehľadne, v prípade ovládacích prvkov Hyundai zostáva verný klasike. **Nová navigácia** Novinkou je použitie 10,25-palcovej digitálnej prístrojovej dosky, ktorá sa prvý raz predstavila v novom modeli i20. Okrem toho sa do nového modelu Kona na požiadanie dodáva aj 10,25-palcová obrazovka AVN (Audio, Video, Navigácia), ktorá prináša nové možnosti konektivity. Nová obrazovka AVN má možnosť rozdelenia obrazu a pripojenia viacerých Bluetooth zariadení. Okrem toho je súčasťou systému aj najmodernejšia verzia rozhrania Bluelink, ktorá obsahuje Užívateľský profil, Navigáciu na poslednom úseku, Online plánovanie trasy, Online informácie o parkovaní a mnohé ďalšie. Zákazníci si môžu vytvoriť svoj vlastný Užívateľský profil, ktorý sa bude dať preniesť aj do ostatných vozidiel Hyundai podporujúcich túto službu. Navigácia na poslednom úseku pomáha užívateľom pokračovať v ceste až do cieľa a to aj po zaparkovaní vozidla, pričom používa rozšírenú realitu alebo Google Maps. Online plánovanie trasy je navigačný systém automobilky Hyundai, ktorý využíva vzdialené servery. Online informácie o parkovaní poskytujú užívateľovi aktuálne správy o umiestnení a cene najbližších dostupných parkovacích miest. Najmodernejšia aktualizácia rozhrania Bluelink obsahuje aj vyhľadávanie vo voľných textoch, čo uľahčuje vyhľadávanie adries či zaujímavých miest. Nový model Kona dostal ďalšie možnosti ovládania hlasom. Vodič tak hlasovým povelom ovláda prvky ako klimatizácia či vyhrievanie zadného okna, vonkajších spätných zrkadiel a volantu. **Výššia bezpečnosť** Nové prvky aktívnej bezpečnosti Hyundai SmartSense: Asistent na monitorovanie mŕtveho uhla (BCA), Asistent na upozornenie na vozidlá približujúce sa v priečnom smere pri cúvaní, radarový tempomat (SCC) s funkciou stop and go, výstraha na odídenie vozidla vpredu (LVDA), automatické udržanie vozidla v jazdnom pruhu (LFA), inteligentná výstraha pred prekročením rýchlosti (ISLW), výstraha pri bezpečnom vystupovaní (SEW), výstraha pre zadné sedadlá (RSA), systém autonómneho núdzového brzdenia (FCA) (na požiadanie [NOVINKA] s detekciou cyklistov), e-call.
**Verzie a pohon** Ponuka pohonných jednotiek pre nový model Kona prináša novinky v oblastiach výkonu aj trvalej udržateľnosti. Na vrchole palety sa nachádza vylepšený motor 1.6 T-GDI Smartstream spojený so 7-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a s výkonom 145 kW (198 k). Tento výkonný športový motor je dostupný vo verziách s pohonom predných aj všetkých kolies. Pre zníženie spotreby dostal nový model Kona 48-voltovú mild hybridnú technológiu. Štandardne tvorí súčasť 1,6-litrového naftového motora Smartstream s výkonom 100 kW (136 k) a dodáva sa v spojení so 7-stupňovou prevodovkou DCT (7DCT) alebo so 6-stupňovou Inteligentnou manuálnou prevodovkou (6iMT), na požiadanie aj s pohonom všetkých kolies. Na požiadanie sa 48-voltová technológia mild hybridná technológia a prevodovka 6iMT dodávajú aj v spojení s 1,0-litrovým benzínovým motorom T-GDI Smartstream s výkonom 88 kW (120 k). Prevodovka iMT sa prvý rad predstavila v nových modeloch i30 a i20. Namiesto mechanického prepojenia ovláda spojku elektronika. Systém iMT dokáže odpojiť motor od prevodovky v momente, keď vodič pustí plynový pedál, čím šetrí palivo a motor sa môže prepnúť do režimu plachtenia na voľnobehu. Motor sa po stlačení plynového alebo brzdového pedála s pomocou mild hybridného štartér generátora opäť naštartuje na rovnakom prevodovom stupni. Benzínový motor 1.0 T-GDI Smartstream sa v prípade voľby bez mild hybridnej technológie môže dodávať so 7-stupňovou dvojspojkovou alebo so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. **Kona Hybrid a Kona Electric** Hybridný pohon pozostáva z 1,6-litrového motora GDI a elektromotora s celkovým výkonom 104 kW (141 k). Systém využíva 6-stupňovú dvojspojkovú prevodovku a pohon predných kolies. Elektromotor s výkonom 32 kW (43 k) čerpá energiu z 1,56 kWh lítiovo-polymérovej batérie. V blízkej budúcnosti sa predstaví aj Kona Electric, ktorá aktuálnu verziu predčí pohonom aj dojazdom na elektrickú energiu.
Nové modely Kona N Line a Kona prídu k európskym predajcom do konca roka, nová Kona Hybrid bude nasledovať v roku 2021.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.