Crash test karavan verzus auto. Aká je pravda?!

Nemecký autoklub ADAC vykonal zaujímavý test. Je ale karavan skutočne nebezpečný, alebo je v tom nevinne?
Vydané  Text: 
Pozrime sa na to, čo sa vlastne pri crash teste stalo. Najhoršie dopadol zjavne vodič. A práve tu je problém. Pri obhliadke vozidiel je dobré si všimnúť, že karavan vznikol prestavbou štandardného modelu. Je teda veľmi pravdepodobné, že nedošlo k zásahu do konštrukcie skeletu karosérie a podobný výsledok by v teste dosiahlo aj klasické Ducato L3H3, čo je s najväčšou pravdepodobnosťou model, na ktorom je karavan postavený.
**Najhoršie dopadol vodič. Dopadol by však v klasickej dodávke inak?** Problémy teda boli, ale iné! Dôkladné sledovanie videa odhalilo, že zabudovaný nábytok pri náraze totálne skolaboval. Rozpadla sa lavica pod zadnými cestujúcimi, ktorá však, ako ukazujú výsledky testu, posádke príliš neublížila. Oveľa horší pohľad bol na kolabujúce skrinky a lietajúci riad. V tomto prípade treba povedať, že výrobca pevnosť skriniek zjavne dosť podcenil. Z pohľadu bezpečnosti treba ešte dodať, že technológie zabudované vo vozidle (plynová fľaša) zostali v bezpečí a k výbuchu nedošlo.
**Test ukázal, že konštrukciu nábytku výrobca zjavne podcenil**! Test teda ukázal niečo, čo asi nebolo jeho účelom. S bezpečnosťou nemá problém konkrétny karavan, ale vozidlo, na ktorom je postavený. Zaujímavé by teda bolo vidieť, ako by v teste dopadli iné druhy karavanov. Na trhu by sme našli tri druhy (podľa konštrukcie). Prvým je tá, ktorá bola podrobená testu. Obytný priestor vznikol zástavbou do už existujúcej karosérie. Druhým typom sú karavany, pri ktorých je použitá „krátka“ (dvojmiestna) kabína a rebrinový rám. Na rám následne firma vyrobí nadstavbu. Tretím druhom je karavan s kompletne novou karosériou. Staršie testy ukázali, že tento druh karavanov je v prípade nehody skutočne nebezpečný a skelete karosérie nie je počas čelnej zrážky dostatočne pevný.
**Autá sa zrazili čelne, rýchlosť jazdy bola 56 km/h.**








Pokračujte na ďalší príspevok »