Revolúcia je doslova na spadnutie. Na nabíjanie nám vraj bude stačiť iba 15 minút!

Ak si myslíte, že za touto novinkou treba hľadať Teslu alebo niekoho z Číny, ste vedľa. Prototyp akumulátora, ktorý toto zvládne, postavila…
Vydané  Text: 
No dobre, nebudeme vás dlho napínať, bola to Toyota. Pre úplnosť dodajme, že na projekte spolupracuje s Kjótskou univerzitou. Podľa očakávania sa jedná o solid-state akumulátor, ktorý na rozdiel od súčasných akumulátorov používa tuhý elektrolyt. Táto technológia prináša hneď niekoľko výhod, tou pomerne zaujímavou je napríklad to, že v jej prípade nehrozí požiar. **Čarovná štvrťhodinka** Čas strávený na nabíjačke samozrejme nemá byť jedinou výhodou novej technológie. Veľmi zaujímavo znie aj proklamovaný dojazd. Technici Toyoty hovoria o tom, že auto by malo na jedno nabitie dokázať najazdiť až tisíc kilometrov. Ak to všetko spočítame, tak by bolo jazdenie na elektromobile komfortnejšie, než na súčasných autách so spaľovacími motormi. Má to však podľa očakávania malý háčik. Technológia funguje, skúšobné kusy už podstupujú testy, sériová produkcia však nebude skôr, než v roku 2025. A zástupcovia súčasne dodávajú, že výroba takýchto akumulátorov bude drahšia, než výroba tých súčasných. Vývoj však napreduje veľmi rýchlo a tak možno očakávať, že kým technológia dospeje do sériovej podoby, klesnú aj výrobné náklady. ### K vyvíjanému solid-state akumulátoru Toyota ešte jedna perlička. Akumulátor si má 90 percent kapacity udržať po dobu 30 rokov. Konkurenti však nespia. Naopak, pracujú na plné obrátky. Veľké očakávania sa spájajú s ohláseným Battery Day firmy Tesla (22. septembra 2020), významný posun vo vývoji solid-state akumulátorov hlásia aj z Číny (CATL, BYD). Možno teda predpokladať, že problémy s horľavosťou akumulátorov a dĺžkou nabíjania budú čoskoro minulosťou. Ak sa ohlasovaný posun vo vývoji akumulátorov stane realitou, bude o pohone osobných automobilov budúcnosti s najväčšou pravdepodobnosťou rozhodnuté.








Pokračujte na ďalší príspevok »