Je to potvrdené: Ford a Volkswagen spoja sily pri výrobe elektromobilov, pick-upov, dodávok a autonómnych technológií

Hlavní predstavitelia automobiliek dokončili ich rozsiahlu dohodu o spojenectve a odhalili detaily svojich spoločných plánov.
Vydané  Text: 

### Nejde o prvú spoluprácu Automobilky Ford a Volkswagen začali spolupracovať už minulý rok v januári na rozvoji komerčných automobilov. Svoje plány rozšírili minulý rok v júli, kedy sa začali pick-upy a elektrické vozidlá Ford stavať na platforme Volkswagen Group MEB. Aktuálne spoločnosti podpísali oficiálnu dohodu o partnerstve, ktorá zahŕňa aj detaily ich spoločných projektov. Podľa oficiálnej tlačovej správy obom automobilkám spolupráca pomôže napĺňať potreby svojich zákazníkov v Európe a iných regiónoch dopĺňaním sa v kategórii stredne veľkých pick-upov, komerčných a elektrických vozidlách. Spojenectvo tiež obom spoločnostiam ušetrí peniaze, ktoré použijú na vývoj nových alebo obnovených ponúk na kľúčových segmentoch trhu. Podľa odhadov môžu automobilky dokopy ušetriť až 1 miliardu dolárov. ### Profitovať budú obe strany Ford prijme novú elektrickú platformu od Volkswagenu a Volkswagen zoptimalizuje svoj relatívne malý podiel na trhu s pick-upmi, kde Ford naopak kraľuje. V oblasti komerčných vozidiel sa spolupráca rozšírila na prevzatie malého vanu Caddy od Volkswagenu Fordom začiatkom budúceho roka. Ford vyvinie malý jednotonový van pre Volkswagen, ktorý bude niekde v rozsahu medzi Transporterom a Crafterom. Volkswagen predpokladá, že výsledkom dohody bude 8 miliónov komerčných vozidiel, ktoré spolu automobilky vyrobia. Pre Ford sú dnes komerčné vozidlá základom, preto sa chcú v tejto oblasti naďalej rozvíjať a práve spoluprácou s Volkswagenom môžu získať finančné výhody najmä v strojárstve, výrobných závodoch a nástrojoch. ### Elektromobil Ford Kľúčovým bodom dohody je elektrický Ford zameraný na európsky trh, ktorý by mal byť predstavený v roku 2023. Obidve spoločnosti tvrdia, že toto vozidlo bude diferencované, navrhnuté a zostrojené v americkej firme s európskym základom v Cologne, v Nemecku. Aj keď detaily zatiaľ nie sú známe, Ford tvrdí, že pôjde o pôsobivú vizitku spoločnosti, ktorá bude v rovnakej kategórii ako elektrický Mustang Mach-E. Ford tiež začal tradíciu obnovovania starých názvov pre nové modely, preto bude elektromobil niesť pravdepodobne názov Mustang a dá sa očakávať aj označenie Puma pre kompaktný crossover. Mustang Mach-E sa začne predávať už budúci rok a čoskoro by mali byť oznámené ďalšie elektromobily. Plánom obidvoch automobiliek je objavovať ďalšie spôsoby spolupráce v oblasti elektrických áut. ### Dodávky a pick-upy Súčasťou dohody je aj výroba dvoch komerčných dodávok a pick-upu. Ford vyvinie a vyrobí nový Volkswagen Amarok, ktorý patrí medzi stredne veľké pick-upy a v predaji bude v roku 2022 a bude “dvojičkou” Ford Rangeru. Ford bude tiež pracovať na vývoji nového jednotonového cargo vanu, ktorý bude novou verziou Ford Transitu a Volkswagenu Transporter. Volkswagen komerčné vozidlá použije svoj nový model Caddy ako základ pre novú mestskú dodávku Ford Transit Connect. ### Investície do autonómnych technológii Volkswagen minulý týždeň investoval veľkú sumu peňazí do spoločnosti Argo Al, ktorá je americkou start-upovou spoločnosťou pôsobiacov v oblasti autonómneho jazdenia. Ešte predtým do rovnakej spoločnosti investoval aj Ford. Toto rozhodnutie urobili nezávisle od seba, keďže spoločnosti je technickým lídrom vo svojej oblasti.

Zdroje:
https://www.autocar.co.uk/car-news/industry/ford-and-volkswagen-firm-ambitious-alliance-plans
https://www.carmagazine.co.uk/car-news/industry-news/ford/ford-and-vw-partnership-2018-vans-strategic-alliance/




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.