Prečo netankovať po prvom cvaknutí tankovacej pištole? Koledujeme si o problém

Nadmerné doplnenie paliva môže za určitých okolností poškodiť nádrž.
Vydané  Text: 

POZOR: Zelená karta, ako sme ju doteraz poznali, končí! Od 1. júla platia nové zmeny.

Koncom minulého roka sme vás informovali o zmene, ktorá sa týkala zrušenia takzvanej „bielej karty“ vydávanej poisťovňami k PZP. **Zelená karta sa dovtedy používala len v zahraničí ako štandardizovaný preukaz v rámci krajín patriacich do Systému zelenej karty.** Poisťovne sa dlhodobo sťažovali na to, že vydávanie bielej karty zbytočne zaťažuje ich administratívu, pretože zavedená zelená... Prečítať celé

Určite ste si všimli, že keď tankujete palivo a necháte palivovú pištoľ v automatickom režime, po naplnení nádrže cvakne a prestane vypúšťať palivo. Ak ale spúšť stlačíte opäť, ešte stále môžete do nádrže vliať ďalšie pohonné hmoty. Existuje pritom dovôd, aby ste to nerobili. Keď raz prelejete nádrž, nadmerné palivo sa môže roztiecť do nádoby s aktívnym uhlím. Obsahnádoby absorbuje odparené uhľovodíky, ale zámerným prepĺňaním nádrže hrozí jej porucha. Používajte preto vždy nastavenie na automatické zablokovanie po úplnom natankovaní. Preplňovanie nádrže aj po prvom cvaknutí tankovacej pištole môže mať aj ďalšie negatívne dôsledky, preto vždy tankujte len do tohto prvého cvaknutia. Odvetranie palivovej nádrže je technika, ktorá pomáha znižovať nepriaznivý dopad vozidiel poháňaných benzínovými motormi na životné prostredie. Vzhľadom na to, že benzín obsahuje nezanedbateľný podiel ľahko odpariteľných frakcií, je potrebné pre ním poháňané vozidlá riešiť aj problém úniku uhľovodíkov (CHx) odparením z palivovej sústavy vozidla.zdroj

Fanúšikovia sú v šoku! Toto má byť nový Mercedes-Benz Triedy S

Prémiový výrobca automobilov, Mercedes-Benz, predstaví v roku 2020 novú generáciu svojej vlajkovej lode. Prvé fotografie z testovania nadchádzajúcej Triedy S sme mali možnosť vidieť už pred niekoľkými týždňami, no ťažká kamufláž nám znemožňuje bližšie komentovanie dizajnu či technológií. Tentokrát však na internet unikli fotografie nového interiéru vozidla bez maskovania. **Samozrejme, nejde o oficiálne potvrdené fotografie, a tak musíme... Prečítať celé

Odvetranie palivovej nádrže je u moderných motorov riešené za pomoci nádoby s aktívnym uhlím. Obsah nádoby absorbuje odparené uhľovodíky. Vo vhodnom prevádzkovom režime riadiaca jednotka otvorí ventil spájajúci nádobu s nasávacím potrubím a vplyvom podtlaku v nasávacom potrubí začne prúdiť cez nádobu čistý vzduch. Rozdiel koncentrácií uhľovodíkov v absorbente a vzduchu umožní ich postupné uvoľňovanie a odvedenie spolu s nasávaným vzduchom do spaľovacieho priestoru. Po regenerácii absorbenta a uzavretí odvetrávacieho ventilu sa cyklus opakuje.zdroj **VIDEÁ AMŠ**

Inzercia

Advertisement

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.