POZOR: Kruté tresty za rýchlosť! Za 21 km/h nad limit prídete o vodičský preukaz

Vodiči pozor! **Nemecko sprísňuje tresty za prekročenie rýchlosti,** porušenie predpisov vás môže stáť vodičský preukaz. Takto sa tamojšie úrady rozhodli zakročiť proti rýchlo jazdiacim vodičom, ktorí dlhodobo nerešpektujú maximálnu povolenú rýchlosť v obciach. **Novela zákona o cestnej premávke začala platiť už 28.04.2020,** zahŕňa pritom formulácie o odobratí vodičského preukazu na mesiac tomu previnilcovi, ktorý prekročí… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Vodiči pozor! **Nemecko sprísňuje tresty za prekročenie rýchlosti,** porušenie predpisov vás môže stáť vodičský preukaz. Takto sa tamojšie úrady rozhodli zakročiť proti rýchlo jazdiacim vodičom, ktorí dlhodobo nerešpektujú maximálnu povolenú rýchlosť v obciach. **Novela zákona o cestnej premávke začala platiť už 28.04.2020,** zahŕňa pritom formulácie o odobratí vodičského preukazu na mesiac tomu previnilcovi, ktorý prekročí v obci maximálnu povolenú rýchlosť o 21 km/h. Doteraz hrozil podobný trest pri opakovanom porušovaní rýchlostných limitov o 26 km/h, nové pravidla sú teda o niečo prísnejšie než doteraz. **K spomínanému trestu si budete musieť prirátať aj pokutu 80 eur.**
Ak ste profesionálny vodič, alebo sa vyberiete po otvorení hraníc na výlet práve do Nemecka, majte nové pravidlá na pamäti a za každých okolností dodržiavajte stanovené predpisy. Vyhnete sa tak zbytočným problémom, vysokým pokutám či strate oprávnenia viesť motorové vozidlo. Výlety do zahraničia už dávno nie sú bezproblémovou záležitosťou a opustenie hraníc štátu ešte neznamená, že vaše prehrešky ostanú bez následkov. **Po návrate z dovolenky vás v schránke môžu čakať pozdravy od dopravnej polície.** A to nie je vonkoncom príjemné. Najmä ak sa takýchto pokút zozbiera niekoľko, ich konečná suma môže byť nepríjemne vysoká. Sú to najmä pokuty za prekročenie rýchlosti, nezaplatený diaľničný poplatok, parkovanie, niekedy sa vyskytnú pokuty za nedodržanie bezpečnostného odstupu, prípadne telefonovanie za volantom. **VIDEOTESTY AMŠ**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.