Veľké škrtanie nákladov sa začína! Zmiznú všetky menej populárne modely áut

Pre motoristických nadšencov začína ťažké obdobie plné lúčenia sa s výbornými jazdeckými strojmi, ktoré však **v portfóliu automobiliek produkovali len minimálny zisk.** Posledná kríza nám zobrala trojdverové hatchbacky. Každý internetový diskutujúci za nimi smútil, no v realite ich takmer nikto nekupoval. To platilo aj pre ostatné menej populárne karosárske verzie ako napríklad MPV, kupé, kabriolet či sedan…. Prečítať celé
Vydané  Text: 

Pre motoristických nadšencov začína ťažké obdobie plné lúčenia sa s výbornými jazdeckými strojmi, ktoré však **v portfóliu automobiliek produkovali len minimálny zisk.** Posledná kríza nám zobrala trojdverové hatchbacky. Každý internetový diskutujúci za nimi smútil, no v realite ich takmer nikto nekupoval. To platilo aj pre ostatné menej populárne karosárske verzie ako napríklad MPV, kupé, kabriolet či sedan. Dnes sú MPV alebo sedany v nižších triedach skôr raritou, ich miesto zastúpili crossover a SUV modely produkujúce zisk. Rok 2020 má zatiaľ veľmi negatívny vplyv na automobilový priemysel, **predaje výrobcov klesli od 60 do 80 percent, došlo k neplánovanej odstávke výroby a finančné straty sa zrejme nepodarí vyrovnať aj kvôli dlhodobo predpokladanej stagnácii globálnej ekonomiky.** Pre niektorých to znamená boj o prežitie, očakávajú sa veľké fúzie koncernov a ešte výraznejšia spolupráca automobiliek s cieľom znížiť náklady na vývoj a výrobu automobilov. Tabuľky budú udávať smer, akým sa výrobcovia začnú v najbližšom období uberať. Je takmer isté, že tentokrát prídeme o ďalšie modely, ktoré sú šoférsky populárne, no predajmi nenaplnili očakávania výrobcu. Len nedávno sa objavila správa, že udalosti roku 2020 odsúdili Kiu Stinger na zánik a nástupcu s najväčšou pravdepodobnosťou nedostane. **Môže dôjsť k tomu, že jednotliví výrobcovia začnú drasticky redukovať portfólio tak, aby v ponuke zostali len tie najziskovejšie modely.** Zatiaľ môžeme diskutovať len v rovine odhadov, no po vzore minulej finančnej krízy a neoficiálnych informácií z automobilových kruhov čaká motoristov smutné obdobie. Čo si o budúcnosti myslíte vy? Napíšte nám to do komentárov! **NAJLEPŠIE AUTO DO 15 000 EUR**




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.