VW má už dosť SUV-čiek, potvrdil šéf vývoja Frank Welsch

Uvidíme od Volkswagenu ešte nejaké nové esúvečka a crossovery? Podľa vyjadrenia šéfa vývoja a výskumu asi nie.
Vydané  Text: 

Frank Welsch, šéf značky Volkswagen pre výskum a vývoj, [v rozhovore pre magazín Autocar potvrdil](https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/volkswagen-has-enough-suvs-now-says-rd-chief), že Volkswagen má ako značka automobilov konečne dostatok SUV modelov. Výrobcovi sa totiž podarilo dosiahnuť stav, kedy má obsadený prakticky každý jeden druh a typ SUV. Niekoľko modelov pritom ešte stále má iba v pláne predstaviť, najnovšie vyjadrenie sa teda týka stavu po ich predstavení a uvedení na trhy. Na Slovensku značka Volkswagen ponúka veľmi slušnú paletu SUV a crossoverov. Okrem najznámejších modelov **Touareg** a **Tiguan** sú to stále pomerne nové modely **T-Roc**, **T-Cross** a **T-Roc kabriolet**. Nesmieme zabudnúť ani na model **Amarok**, ktorý síce nie je SUV, ale občas býva považovaný za ich odolnejšiu a úžitkovejšiu alternatívu. V blízkej budúcnosti bude Volkswagen uvádzať na trh elektrické SUV **ID.4**. Na zahraničných trhoch je ponuka SUV a crossoverov od Volkswagenu bohatšia o iné modely, napríklad Brazília sa teší naSUV-kupé s názvom Nivus (na titulnej fotografii článku), v Severnej Amerike sú populárne aj modely Atlas a [Atlas Cross Sport](https://www.autoviny.sk/novinky/120229/nove-obrovske-suv-od-volkswagenu-ma-zakladny-kufor-1141-litrov).

Nové obrovské SUV od Volkswagenu má základný kufor 1141 litrov!

Ak je vám Touareg malý, potom budete z tejto novinky vo vytŕžení.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.