Páčil by sa vám elektrický skúter? V Bratislave spúšťajú ich zdieľanie.

Aktuálne je k dispozícii prvých devätnásť kusov. Prenajímať sa budú cez mobilnú aplikáciu. Vyskúšate?
Vydané  Text: 

Poľská firma blinkee.city po úspechu na domácom trhu, kde svoje služby ponúka už v 28 mestách, zamierila do Bratislavy. Na jazdu budete potrebovať vodičský preukaz AM a aplikáciu vo svojom smartfóne. Na štart služby firma priviezla 19 skútrov, postupne flotilu plánuje rozšíriť na viac ako trojnásobok. Konečný počet prenajímaných skútrov je samozrejme otvorený, všetko bude závisieť od záujmu. Dlhodobý cieľ spoločnosti je však na úrovni 150 kusov. Ak sa služba osvedčí, firma plánuje svoje služby ponúkať aj v iných mestách na Slovensku.
**Ako na to?** Ak sa budete chcieť zaradiť medzi zákazníkov firmy, musíte absolvovať pomerne jednoduchú procedúru. Základom je samozrejme stiahnutie aplikácie, ktoré je k dispozícii pre obidve platformy. Následne sa zaregistrujete a vložíte fotku svojho vodičského preukazu a údaje z platobnej karty. Počkáte na schválenie registrácie a môžete začať jazdiť. Podľa vyjadrenia vedenia firmy, by schválenie registrácie nemalo trvať viac ako 24 hodín. Dodajme, že každý skúter má v odkladacom boxe uloženú ochrannú helmu.
**Čo za to?** Úhrada za používanie služby má minútovú tarifikáciu. Za 1 minútu jazdy zaplatíte 0,19 €, za minútu státia 0,09 €. Maximálne môžete za deň „prejazdiť“ 22 €. Kto však plánuje využívať elektrický skúter dlhodobo a má ho kde parkovať a nabíjať, asi siahne po vlastnom. Dodajme, že prenajímané skútre s pne nabitým akumulátorom dokážu najazdiť približne 60 kilometrov a jazdia maximálnou rýchlosťou 45 km/h. **Kde môžete skúter zaparkovať?** Skúter budú môcť klienti zaparkovať vo vyhradených zelených zónach. O ich umiestnení informuje aplikácia. Možnosť zaparkovať skúter nie je obmedzená nabíjacou infraštruktúrou. Skútre sa totiž nenabíjajú, firma v nich mení akumulátory priamo na mieste, kde s zaparkované.
**Kde možno jazdiť?** Elektrický skúter je motorové vozidlo, a tak s ním logicky nemožno jazdiť po pešej zóne alebo chodníkoch a ani nikde inde, kde je zákaz vjazdu motorových vozidiel. Zdieľanie prvkov ekologickej mobility má veľkú budúcnosť. V niektorých mestách už funguje zdieľanie elektrických bicyklov a kolobežiek, počet miest zapojených do tohto projektu neustále rastie. Dúfajme preto, že sa samosprávy začnú tejto problematike venovať z tej pozitívnejšej stránky. A ľuďom ochotným presadnúť na ekologickú dopravu namiesto zákazov a obmedzení začnú vytvárať podmienky.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.