Hybridné SUV má vyššiu spotrebu ako verzia s motorom V8: Ako je to možné? Za všetko môžu špekulácie

Bentley Bentayga nám ukázalo britskú prémiovú automobilku v novom svetle. V hybridnej verzii s V6 je údajne menej ekologická ako s motorom V8, no my sme v tvrdení Američanov našli významné „ale“.
Vydané  Text: 
Keď je reč o ekologickosti toho či iného automobilu, do veci vstupuje tak obrovské množstvo faktorov, že iba veľmi ťažko môžeme vyhodnotiť skutočný vplyv daného vozidla na životné prostredie. Preto sme sa museli zmieriť s tým, že autá hodnotíme podľa ich motorov a toho, koľko vyprodukujú oxidu uhličitého – na rozdiel od pevných častíc a oxidov dusíka totiž CO2 stále nevieme zachytiť a napríklad ho odovzdať v autoservise ako odpad na ďalšie spracovanie. Určitú rovnosť do sveta rozdielnych motorizácií a karosárskych vyhotovení priniesli štandardy merania spotreby a emisií, ako NEDC a WLTP. Vďaka nim môžeme povedať, že auto, ktoré malo spotrebu paliva X a emisie Y, prešlo rovnakou metodikou ako iné podobné a ani jedna strana tak nemôže podať kritiku za nekorektnosť merania.
So zaujímavým zistením prišli redaktori z magazínu Topspeed.com. Upozornili na fakt, že Bentley Bentayga má v hybridnej verzii vyššiu spotrebu paliva ako jej menej ekologická verzia s motorom V8. Pýtate sa, ako je toto vôbec možné? V skutočnosti to vlastne nie je tak veľké prekvapenie a keď vezmeme do úvahy metodiku merania platnú u nás v Európe (WLTP), tak má nižšiu spotrebu predsa len hybrid. ### Amerika a jej metodiky… Pozrime sa teda na [verziu od Topspeed.com](https://www.topspeed.com/cars/car-news/bentley-bentayga-hybrid-has-worse-highway-fuel-economy-than-the-v-8-model-ar188234.html): **Bentley Bentayga V6 Hybrid** využíva kombináciu elektrického motora a benzínového motora V6 so zdvihovým objemom 2 995 kubických centimetrov s max. výkonom 330 kW. Spoločne vie tento systém vyvinúť max. krútiaci moment 700 Nm. Podľa metodiky platnej v USA vie hybridná Bentayga v meste prejsť 18 míľ na galón, **na diaľnici 20 míľ na galón** a kombinovane jazdí za 17 mpg, teda *miles-per-galon*. Jedna míľa v USA je 1,609 kilometra a jeden galón je ekvivalent našich 3,785 litra. Verzia **Bentayga V8** (3 996 ccm) s max. výkonom 404 kW a max. krútiacim momentom 770 Nm pritom podľa americkej metodiky vykazuje nasledovné spotreby paliva: v meste 14 mpg, **na diaľnici 23 mpg** a kombinovane 17 mpg. Z uvedeného vyplýva, že **na jeden galón benzínu prejde hybridná Bentayga o tri míle (4,8 kilometra) menej**, teda že má vyššiu spotrebu paliva. Nemusí to byť až tak prekvapujúce, keď usúdime, že plug-in hybridné automobily dokazujú svoje kladné vlastnosti predovšetkým v meste a aktívne znižovanie spotreby na diaľnici nemusí byť nevyhnutné. ### Európa a jej metodiky… Na druhej strane musíme na pravú mieru uviesť aj spomínané zistenie od Američanov. Keď budeme brať do úvahu metodiku WLTP, ktorá je korektnejšia a zodpovedá reálnej spotrebe vozidiel, vychádza hybridná Bentayga V6 ako úspornejšia v porovnaní s verziou V8. Podľa metodiky WLTP jazdí **hybridná Bentayga V6** s nasledovnými spotrebami: * Low Fuel Economy (WLTP): 19.0 mpg, 14.9 l / 100 km * Medium Fuel Economy (WLTP): 28.8 mpg, 9.8 l / 100 km * High Fuel Economy (WLTP): 31.0 mpg, 9.1 l / 100 km * Extra High Fuel Economy (WLTP): 26.2 mpg, 10.8 l / 100 km * Combined Fuel Economy (WLTP): 80.7 mpg, 3.5 l / 100 km (Weighted) Verzia **Bentley Bentayga V8** jazdí s nasledovnými spotrebami: * Low Fuel Economy (WLTP): 14.2 mpg, 19.9 litres / 100 km * Medium Fuel Economy (WLTP): 21.6 mpg, 13.1 litres / 100 km * High Fuel Economy (WLTP): 25.2 mpg, 11.2 litres / 100 km * Extra High Fuel Economy (WLTP): 22.1 mpg, 12.8 litres / 100 km * Combined Fuel Economy (WLTP): 21.2 mpg, 13.3 litres / 100 km V každom ohľade dosahuje hybridná verzia s motorom V6 lepšie výsledky ako tá s V8 bez elektrifikácie.
**Čo to znamená v praxi?** Bentley Bentayga bude asi iba s ťažkosťami jazdiť za kombinovaných 3,5 litra benzínu na sto kilometrov, ale uvedené porovnania nám nám poukazujú na to, že by ste nemali neoblomne veriť každej správe, ktorú sa dočítate. Keď sa na webe objavia informácie o zaručene vyššej spotrebe hybridov v porovnaní s bežnými „nehybridnými“ autami, bude v tom nejaký fígeľ – napríklad takýto.

Bentley Bentayga ponúka špeciálnu výbavu za 154-tisíc eur. A neuhádnete, o čo sa jedná.

Cena doplnkovej výbavy presahuje hodnotu samotného vozidla a pritom sa jedná o predmet, ktorý môžete s ľahkosťou prehliadnuť.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »