Kia sa zásadne mení. Predstaví až 11 nových áut a do vývoja investuje 25 miliárd dolárov!

„Plán S“ od spoločnosti Kia Motors vás musí nadchnúť, pretože si kladie veľmi vysoké ciele. Automobilka otvorene hovorí, že prichádza druhá generácia značky KIA.
Vydané  Text: 

Značka Kia sa v posledných rokoch transformuje spôsobom, ktorý nie je pre automobilový priemysel bežný. Z automobilky, ktorej modely neboli predtým považované za esteticky atraktívne, sa stala defacto európska značka s rozmanitým modelovým portfóliom, v ktorom nechýbajú ako mestské hatchbacky, tak kompaktné i veľké SUV či športový model Stinger. Budúcnosť značky je pritom ešte pestrejšia ako posledných desať rokov. Predstavila stratégiu s názvom Plán S, ktorým sa chce transformovať na automobilku ponúkajúcu veľa elektromobilov, mieni dokonca pokryť 6,6 percenta celosvetového trhu s elektromobilmi. Sú to veľmi odvážne plány, predovšetkým v súčasnej dobe, kedy nie je isté, či niektoré automobilky nebudú musieť „zavrieť krám“. Automobilka vo svojej oficiálnej správe zhrnula stratégiu Plán S do nasledovných bodov: * Kia ponúkne do roku 2025 11 elektromobilov, ktoré pokryjú 6,6 % celosvetového trhu s elektromobilmi. * KIA uvedie v roku 2021 nový elektromobilov. * KIA plánuje do konca roku 2025 pokryť 25 % zisku z predaja ekologických vozidiel. * Celosvetový ročný cieľ je predať 500 000 elektromobilov a do roku 2026 milión ekologických vozidiel. * Produkty a služby mobility uprednostňujúce hodnotu poskytovanú zákazníkom. * KIA chce zvýšiť svoj zisk vylepšením existujúceho podnikania a svojou vedúcou pozíciou v projektoch budúcnosti. * KIA plánuje vstúpiť na trh s účelovými vozidlami (Purpose Built Vehicle) pre firemných klientov a ponúkať účelové vozidlá na mieru. * KIA plánuje do roku 2025 investovať 29 biliónov wonov (25 miliárd USD). * Firma plánuje v roku 2025 dosiahnuť prevádzkovú maržu vo výške 6 % a 10,6 % rentabilitu vlastného imania. Kia zachádza vo svojich vyjadreniach ďalej – hovorí o druhej generácii automobilky. Mieni sa aktívne činiť v oblasti preventívneho prechodu k elektromobilom aj v poskytovaní riešení mobility na mieru. „Podľa Plánu S chce KIA Motors do konca roku 2025 celkovo investovať 29 biliónov wonov (25 miliárd USD) na získanie si vedúcej pozície v oblasti elektrifikácie vozidiel a do odlíšenia svojho podnikania. Do konca tohto obdobia by chcela KIA dosiahnuť prevádzkovú maržu vo výške 6 % a 10,6 % výnosnosť vlastného imania, čím by si zabezpečila potrebný kapitál a maximalizovala hodnotu pre akcionárov,“ uvádza sa v správe. Automobilka upresnila aj to, ako chce budúce elektromobily rozdeľovať podľa ich maximálnych nabíjacích kapacít – na 400 a 800-voltové verzie. 800-voltové verzie budú tie vysoko výkonné a drahšie, zatiaľ čo 400-voltové budú vychádzať z výkonných, ale ponúknu lepšiu cenovú dostupnosť. Na nových trhoch chce pritom značka aj naďalej podporovať zvyšovanie predaja áut so spaľovacím motorom, neupresňuje ale, či počíta aj s naftou.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.