Hyundai sa pochválil interiérom modelu i20. Novinka prinesie kvalitu aj luxusnú výbavu.

Hyundai i20 mieri na náročnejších zákazníkov. Výbavou sa vyrovná o číslo väčším modelom.
Vydané  Text: 
Čo všetko už o novej generácii Hyundai i20 vieme? Novinka dostala výrazne emotívnejší dizajn, invencia tvorcom sa pri navrhovaní prednej masky zjavne neminula a plynulo pokračuje až po efektne prepojené zadné skupinové svetlá. Po detailnejšom pohľade na piate dvere sme objavili parkovaciu kameru umiestnenú pod logom. Automobilka na novinke nešetrila, zadné skupinové svetlá sú delené, čo sa pozitívne prejavilo na veľkosti otvoru batožinového priestoru, ktorý má objem 351 dmᶾ (+ 25 dmᶾ).
**Viac miesta** Zmenou rozmerov auto získalo na emóciách. V porovnaní s aktuálnou generáciou je novinka o 24 mm nižšia, 30 mm širšia a 5 mm dlhšia, v prípade rázvoru konštruktéri pridali 10 mm (2 580 mm). Automobilka tvrdí, že v kabíne auto ponúkne viac miesta na predných aj zadných sedadlách. Dodajme, že Hyundai i20 na tom bol s priestorom na nohy zadných cestujúcich veľmi dobre už v aktuálnej generácii. Tento posun vytvára odstup od o číslo menšieho modelu i10, ktorý je ladený o poznanie konzervatívnejšie. Vzájomná kanibalizácia medzi súrodencami teda nehrozí.
**Mild hybrid aj klasika** Pohonné jednotky boli dlho veľkou neznámou. O tom, že Hyundai pracuje na 48 V mild hybridoch sa vedelo. Otázkou bolo ale to, či ich dostane aj modelový rad i20. Dostane a výber bude na túto kategóriu automobilov celkom pestrý. Pod kapotou totiž budú na výber dve výkonové verzie motora 1,0 T-GDi 48V (74 kW/100 k, 172 Nm a 88 kW/120 k, 200 Nm), pričom obidve budú k dispozícii so šesťstupňovou manuálnou aj sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou 7DCT. Nová technika má podľa automobilky znížiť spotrebu a emisie o tri až štyri percentá. Pre úplnosť ešte dodajme, že novinka bude aj naďalej k dispozícii s osvedčený benzínovým štvorvalcom 1,2 MPi (62 kW/84 k, 118 Nm) a štandardnou verziou motora 1,0 T-GDi (74 kW/100 k, 172 Nm ). S naftovým agregátom už automobilka v rámci modelového radu i20 podľa očakávania nepočíta. Je to všetko, alebo má Hyundai v rukáve pripravené ešte nejaké poriadne ostré a emotívnejšie eso? Dnes už vieme, že na spadnutie je príchod nabrúsenej verzie Hyundai i20 N, ktoré okrem výkonného motora prinesie ešte emotívnejší dizajn.
**Technológie** Oficiálne fotky interiéru prezrádzajú, že dominantnými prvkami prístrojovej dosky budú dva displeje s uhlopriečkou 10,25 palca. Okrem toho auto dostane prvky, ktoré sú v tomto segmente trhu novinkou. Napríklad automat spolupracujúci s navigáciou, inteligentný tempomat reagujúci na dopravné značky obmedzujúce povolenú rýchlosť, aktívne vodenie v jazdných pruhoch, parkovací asistent, alebo stráženie priestoru v mŕtvych uhloch spätných zrkadiel, stráženie priestoru za vozidlom, automatické prepínanie reflektorov… Systém aktívneho brzdenia dokáže reagovať aj chodcov a cyklistov. Okrem bohatej zostavy prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti auto dostalo aj špičkovú audio výbavu BOSE, či bezdrôtové nabíjanie smartfónu. **Moderná konektivita** Auto dostalo technológiu Hyundai Bluelink, ktorá ponúka širokú paletu online služieb Hyundai LIVE Services. Napríklad dostupnosť a ceny čerpacích staníc a parkovísk, informácie o rýchlostných kamerách (ak to legislatíva krajiny dovoľuje), či informácie o aktuálnom počasí. Veľmi praktické sú aj funkcie ako nájdi moje vozidlo, možnosť uzamknutia auta na diaľku, zaslanie cieľa do navigácie vozidla, či spustenie alarmu vozidla. Službu automobilka poskytne na päť rokov bezplatne.
**Desať farieb** Pre Hyundai i20 bude na výber desať lakov karosérie, k dispozícii bude aj dvojfarebné lakovanie. Farebné doladenie bude k dispozícii aj v kabíne, na výber majú byť tri farebné koncepty – Lime Green, Mono a Black & Grey.








Pokračujte na ďalší príspevok »