Citroën v lete začne predávať elektromobil za 6 000 €.

Citroën svojou novinkou ukázal talent pochopiť objednávku dnešnej doby. Rozhodne si nemyslíme, že sa uvedením prvého modelu príbeh Ami skončí.
Vydané  Text: 
Keď automobilka svetu predstavila prvú štúdiu svojho mestského mikroauta len málokto by tušil, že sa stane realitou. Citroën však už sto rokov ukazuje, že mu v prípade inovatívnych myšlienok odvaha nechýba. A možno je to dokonca vlastnosť, ktorá sa stane základným kameňom jeho úspešnej budúcnosti. Novú generáciu Európanov totiž už nemožno charakterizovať ako motoristov, skôr sa k ním hodí charakteristika „mobilitu vyžadujúci občan“. V auta nehľadajú luxusnú obývačku. Úplne im stačí, keď sa budú vedieť premiestňovať. Prím u nich hrajú hodnoty ako napríklad ochrana životného prostredia. A presne tejto „spoločenskej objednávke“ Citroën Ami zodpovedá.
**Je to auto?** Je to sprostredkovateľ mobility a nech sa puristi s jeho zatriedením trápia. Autíčko má rozmery 2 410 x 1 390 x 1 520 mm (dĺžka x šírka x výška). Pohotovostná hmotnosť s akumulátorom je 485 kg. Na pohon slúži elektromotor s maximálnym výkonom 6 kW (8,2 k), maximálna rýchlosť vozidla je limitovaná na 45 km/h. Znamená to teda, že autíčko budú môcť šoférovať aj tínedžeri bez vodičského preukazu. Zásobárňou energie je akumulátor s kapacitou skromných 5,5 kWh, čo by malo stačiť na dojazd 70 kilometrov. Nie je to veľa, no na prepravu v meste by to stačiť mohlo aj s rezervou. Zaujímavým údajom je, že na nabitie akumulátora z bežnej elektrickej zásuvky budú stačiť tri hodiny.
**Purista** Prvé oficiálne fotky novinky naznačujú, že z pohľadu materiálov to bude skôr puristicky zamerané autíčko. Dnešný svet prahne po originalite a možnosti odlíšenia sa, a tak možno predpokladať, že automobilka zákazníkom ponúkne viacero farebných a materiálových konceptov doladenia interiéru vozidla.
Prvou krajinou, kde sa Ami začne predávať, je podľa očakávania Francúzsko. Citroën model Ami postupne uvedie aj na trhy v Španielsku, Taliansku, Belgicku, Portugalsku a Nemecku. Všetko sú to krajiny, kde sa dobre predávajú klasické mikroautá so spaľovacím motorom (napríklad Ligier, Aixam). Je teda predpoklad, že ľudia radi presadnú do ich ekologickej alternatívy. Posmeliť ich v tom má aj cena, ktorá má začínať na 6 000 €. Auto si však bude možné aj prenajímať za 20 € za mesiac, pri prvej platbe vo výške 3 544 €. Možnosti financovania a prenájmu sa však na jednotlivých trhoch budú odlišovať. Veľmi zaujímavo táto cena vyznieva v prípade, ak si ju porovnáte s cenami aktuálne predávaných mikroautomobilov Aixam. V súsednom Rakúsku stojí základný model Aixam Access 9 390 €. Tak ako? Kúpili by ste svojim deťom na dochádzanie do školy takúto lentilku? Znie to lákavo.








Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.