Vedeli ste, že Audi na sedadlá používa recyklovaný materiál?

O ochrane životného prostredia treba menej rozprávať a viac pre neho robiť. Audi ukazuje, ako sa to dá.
Vydané  Text: 

Audi v novom modelovom rade A3 štvrtej generácie používa poťahy sedadiel vyrobené z recyklovaného materiálu. Je neuveriteľné, že až 89 % materiálu, použitého na výrobu poťahovej textílie, pochádza z recyklovaných PET fliaš. Výsledkom je látka, ktorá spĺňa rovnaké kvalitatívne štandardy ako konvenčná poťahová látka z prvotného materiálu. **V jednom A3 až 100 PET fliaš** Na poťahy sedadiel jedného Audi A3 sa celkovo spotrebuje 45 PET fliaš s objemom 1,5 litra. Okrem toho sa ďalších 62 PET fliaš recykluje na koberec. Aj čoraz viac ďalších komponentov v interiéri je vyrobených z druhotných surovín, napr. izolačné materiály a absorbéry, bočné obkladové panely v batožinovom priestore, podlaha batožinového priestoru a rohožky v kabíne. Cieľom je, aby percentuálny podiel recyklovaného materiálu vo flotile modelov Audi v nasledujúcich rokoch výrazne vzrástol. Pri tom výrobca premium bude naďalej svojim zákazníkom ponúkať produkty s tradičnou vysokou úrovňou kvality.
Pre Audi A3 sú na výber tri rozličné vyhotovenia poťahových látok, ktoré obsahujú do 89 % recyklovaného materiálu. Jedným z nich je materiál “Torsion” oceľovo sivej farby pre dizajnový komplet design selection, opatrený kontrastnými stehmi žltej farby. Okrem toho je to materiál “Puls”. V športovo ladenom dizajnovom komplete S line má dvojfarebnú, čierno-striebornú kombináciu a akcentuje ho sivé kontrastné prešívanie. Neskôr pribudne čierne farebné vyhotovenie s červenými kontrastnými stehmi. Podľa línie vybavenia sa tieto základné poťahové materiály dajú kombinovať s poťahom bočných častí sedáka a operadla z koženky. **Vývoj napreduje** V súčasnosti poťahová látka sedadiel nie je vyrobená kompletne z recyklovaného materiálu. „Spodná vrstva tkaného materiálu, ktorá je prilepená k hornej vrstve, je tým prvkom, ktorý ešte musíme vyriešiť. Pracujeme na náhrade tohto materiálu z recyklovateľného polyesteru,“ povedala Ute Grönheim, ktorá má na starosti vývoj materiálu v textilnom oddelení Audi. „Našim cieľom je vyrobiť materiál poťahov sedadiel kompletne z nezmiešaného materiálu, ktorý sa bude dať opäť recyklovať. Nie sme už veľmi ďaleko od dosiahnutia tohto cieľa.“ Z dlhodobého horizontu budú všetky poťahové materiály sedadiel vo všetkých modelových radoch Audi vyrobené z recyklovaného materiálu.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.