Vyšiel grafický návrh novej Dacie Logan, tretia generácia príde už tento rok

Dacia Logan tretej generácie je na spadnutie, skráťte si čakanie aktuálnymi informáciami o pripravovanej novinke.
Vydané  Text: 

**Nová Dacia Logan** sa už pripravuje premiéru svojej tretej generácie. Očakávania sú veľké, tento i u nás populárny sedan by mohol získať moderné technológie a prepracovanejší dizajn. Fanúšikovia značky sa neboja popustiť uzdu fantázie a vymyslieť pre nový Logan vlastný nový dizajn. Tento z „grafickej dielne“ ruského autora Никита Чуйко (Nikita Chuiko) publikoval magazín Kolesa a patrí medzi tie najpôsobivejšie. [Ruský motoristický magazín zverejnil](https://www.kolesa.ru/news/novyy-renault-logan-pervye-izobrazheniya ) verziu Dacie Logan s logom značky Renault a aj ju pomenoval Renault Logan – na tamojšom trhu totiž koncern malý sedan predáva práve pod známou francúzskou značkou.
Vizualizácia od Chuika pritom nemusí byť vôbec odlišná od reality. Súčasná podoba Dacie Logan druhej generácie je už značne zastaralá, vyrába sa od roku 2013 a využíva nápadne hranaté tvary, ktoré zodpovedajú optimalizácii výrobných nákladov. Za niekoľko posledných rokov sa však zmenili aj technológie výroby karosérií a ich nacenenie, teda Logan by si mohol osvojiť jemnejšie tvary, nazvime to ladnejšie línie. Že to tak naozaj bude, prezrádzajú aj špionážne fotografie z testovania nového Loganu s maskovaním, ktoré ponúka aspoň základnú predstavu o profile vozidla a jeho hrubých líniách.
Nepochybujeme pritom, že Dacia predsa len bude používať staršie dizajnové koncepty, ktoré sme už predtým mohli vidieť na automobiloch značky Renault, napríklad Megane či Talisman. Očakáva sa, že európsky Logan ponúkaný pod značkou Dacia bude postavený na platforme CMF-B v jednoduchšom vyhotovení „Low Spec“, ktorú už používajú nové modely Renault Clio, Captur a Nissan Micra. Isté je, že nový Logan ponúkne väčší rázvor a tiež viac vnútorného priestoru.
Dôvod, pre ktorý Logan s najväčšou pravdepodobnosťou nezostane pri lacnejšej platforme B0, spočíva v potrebe využiť mild-hybridný pohon so 48-voltovou elektrickou sieťou. Ten údajne nie je možné osadiť na staršiu platformu. Aj keď nie sú k dispozícii žiadne informácie o ponuke motorov vozidla, môžeme predpokladať, že si osvojí niektoré motory z drahšieho modelu Clio hatchback. Medzi inými aj litrové trojvalce s max. výkonmi 65, 75 a 100 koní. Ruský magazín Kolesa predpokladá, že premiéra nového Loganu sa uskutoční na autosalóne v Paríži už v októbri tohto roku.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.