Na internetovom fóre Octavia klubu sa včera objavili prvé fotografie sériového modelu Octavia RS, a to hneď v dvoch karosárskych verziách liftback aj kombi. **Podľa všetkého ide o náhľady zobrazované v palubnom systéme infotainmentu Columbus.** Aj z tohto dôvodu sa môžu vozidlá na fotkách v detailoch mierne líšiť tých skutočných, ktoré automobilka predstaví už o pár mesiacov. Nebudú chýbať… Prečítať celé
Na internetovom fóre Octavia klubu sa včera objavili prvé fotografie sériového modelu Octavia RS, a to hneď v dvoch karosárskych verziách liftback aj kombi. **Podľa všetkého ide o náhľady zobrazované v palubnom systéme infotainmentu Columbus.** Aj z tohto dôvodu sa môžu vozidlá na fotkách v detailoch mierne líšiť tých skutočných, ktoré automobilka predstaví už o pár mesiacov.
Nebudú chýbať novo tvarované, o niečo agresívnejšie tvary nárazníkov s menším splitterom alebo lesklé čierne doplnky karosérie vrátane prednej mriežky chladiča či krytov spätných zrkadiel. Vzadu vidíme chrómované rámčeky výfukových koncoviek, **tvary liftbacku potom decentne zvýrazňuje zadný spojler a prehliadnuť nemôžeme ani špeciálne dvojfarebne lakované zliatinové kolesá.**
Hlavnou novinkou pod kapotou bude predovšetkým elektrifikované ústrojenstvo, **ostrá Octavia bude prvýkrát v histórii dostupná aj ako plug-in hybrid.** Výsledný systémový výkon má dosiahnuť hodnotu 180 kW (245 koní), v ponuke však stále nájdeme aj čisto zážihovou variantu (180 kW) a turbodiesel 2.0 TDI Evo (147 kW) s pohonom 4×4. Rovnaké motory ponúknu aj deriváty GTI, GTD a GTE Volkswagenu Golf.
Ďalšie technické údaje ani ceny nie sú momentálne k dispozícii, **na tie si budeme musieť počkať až do marca, keď sa nové verzie modelu Octavia predstavia na autosalóne v Ženeve.**
Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!
Pohonné hmoty (PHM) na Slovensku tankujeme najdrahšie v porovnaní s okolitými krajinami. Týka sa to najmä benzínu, ktorého cena je aktuálne nad 1,7 €/l.
SaS navrhuje zníženie cien za benzín o takmer 20 centov za jeden liter. Čo na to predstavitelia vlády?
FIAT 600 predstavuje návrat ikony minulého storočia. Legendárny model zažil vzkriesenie po 55 rokoch, ktoré mu pod kapotu prinieslo elektromotor.
Vo výbave (RED) disponuje viacerými zaujímavými dizajnovými riešeniami. Zásadnú zmenou oproti pôvodnému modelu cítiť hlavne vo výraznom náraste rozmerov.
Rozmanitosť rakúskych cyklotrás je dychberúca. Či sa už chcete na bicykli iba kochať alebo prekonávať samých seba, táto krajina vám to umožní do sýtosti.