NÁZOR: Politici riešia staré autá kvôli ekológii. V skutočnosti im však ide iba o jedno!

Dokedy budú motoristi cieľom politikov, ktorí pre nich vymýšľajú len a len nové dane a vidia v nich jednoduchý zdroj príjmu do štátneho rozpočtu? Asi večne. Tak nech sa nečudujú, ak prídu o voličov a pošlú ich svojim oponentom.
Vydané  Text: 
Áno, presne toto je, čo ma štve. Politik ľavicový alebo pravicový, ich zdrojom peňazí bude motorista. Bodka. **Posledný návrh volebnej koalície všetkým motoristom dvihol tlak.** Citujem: „V programe sa nachádza dodatočné zdaňovanie motorových vozidiel. Väčšie daňové zaťaženie by sa týkalo starých áut, ale aj vozidiel s veľkým objemom motora. Vyššia vyrubená daň má majiteľov starších áut motivovať na to, aby sa ich postupne začali zbavovať a nahradili ich novšími a ekologickejšími autami.“ Štát chce opäť vybrať z peňaženky motoristom. Lebo škodia životnému prostrediu. Wau! Dostali ste ma. V podstate vás nezaujíma ani tak extrémne odlesnenie alebo obrovské ekologické katastrofy podvodných firiem s toxickým odpadom a podobne. Problém sú „staré autá“. Ak by som sa kohokoľvek opýtal, či by nechcel nové alebo aspoň novšie auto, odpoveď by bola: Jasné, že by som chcel! A kto by nechcel? **Takže nie je to neochota, ale skôr finančný stav majiteľa, ktorý znemožňuje kúpiť nové auto.**
Jasnejšie sa to napísať nedá. **To, čo vydávajú politici za ekologický krok, nie je nič iné, ako zdieranie vodiča.** Nie je zdieraný ešte dosť? Ešte jedna daň? Gratulujem, o môj hlas ste prišli. Lebo to, čo navrhujete, iba zaťaží už i tak zaťažených motoristov, prinúti ich platiť viac aj za to málo, čo majú. Problém ekológie je niekde úplne inde. Ak sa nebude celoplošne a celosvetovo riešiť, zavádzanie elektromobilov, znižovanie emisií nepomôže. Prečo? Nuž, stačí sa pozrieť na Flight Radar a zistíte, koľko lietadiel je vo vzduchu. **A každé z nich má na palube niekoľko desiatok ton paliva!** Áno, čítate správne, množstvo emisií lietadiel sa nedá porovnať s individuálnou dopravou. Aj keby sme zastavili všetky autá sveta, emisný problém nevyriešime. Pomôžeme zlomkom, problém ostane zhruba rovnako veľký a závažný. Teda želaný efekt nedosiahnete. Čo treba spraviť? Nuž, skúste najprv dostavať cesty, státie v dopravných zápchach pod Strečnom zvyšuje emisie, rovnako ako potreba vodiča zrýchľovať na dvojprúdovej ceste a predbiehať kamión pri ceste do Košíc. **Želal by som si aj efektívnu MHD a viacero liniek do Bratislavy, aby sme mohli vystúpiť z auta.** A poprosím opraviť aj chodníky! V redakcii využívame aj e-bike a elektrickú kolobežku a verte mi, niekedy ide o život. V aute sa cítim bezpečnejšie. Hoci by som ho najradšej nechal doma. –KONIEC ČLÁNKU–




Automobilový priemysel čelí najťažšej skúške od samotného vzniku. Vysporiadať sa musí nielen s novými technológiami, reguláciou či elektrickou revolúciou, ale aj s čoraz častejším prehodnocovaním významu a dôležitosti automobilov v našich životoch. Ako to celé nakoniec dopadne, zatiaľ nie je známe. Transformácia sa však ešte len začína a budem veľmi rád, keď sa na túto cestu vyberiete spolu so mnou. Držte si klobúky!





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.