Toyota GR Supra príde s novým dvojlitrovým turbom

Rok po svetovej premiére modelu GR Supra spoločnosť Toyota oznámila podrobnosti rozšírenia radu svojich športových automobilov o nový 2,0-litrový preplňovaný motor. Stalo s tak na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne v Detroite.
Vydané  Text: 
* **Toyota GR Supra bude v ponuke s novým 2,0-litrovým preplňovaným zážihovým motorom** * **Nový motor generuje výkon 258 k (DIN)/190 kW a dodáva 400 Nm krútiaceho momentu, vďaka čomu dosahuje zrýchlenie 0 – 100 km/h za 5,2 sekundy** * **Ľahší a kompaktnejší motor znižuje celkovú hmotnosť vozidla až o 100 kg, čím sa zlepšili zotrvačné vlastnosti vozidla a dosiahla sa optimálna rovnováha prednej a zadnej časti v pomere 50:50** * **Začiatok celosvetového predaja je naplánovaný na marec 2020**
Rok po svetovej premiére modelu GR Supra spoločnosť Toyota oznámila podrobnosti rozšírenia radu svojich športových automobilov o nový 2,0-litrový preplňovaný motor. Stalo s tak na Severoamerickom medzinárodnom autosalóne v Detroite. Nová pohonná jednotka, ktorá bude v ponuke okrem zavedeného 3,0-litrového radového šesťvalcového preplňovaného motora, prináša dynamické výhody a zároveň sprístupní model GR Supra širšej zákazníckej základni. GR Supra, prvý globálny model vyvinutý pretekárskou divíziou TOYOTA GAZOO Racing, je čistokrvný športový automobil v usporiadaní s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, kompaktným dvojmiestnym dizajnom a rozmermi, ktoré dosahujú „zlatý pomer“ zaisťujúci optimálne jazdné vlastnosti. Nový 2,0-litrový motor zvyšuje jeho trhovú atraktívnosť a keďže je ľahší a kompaktnejší než 3,0-litrový agregát, zlepšuje zotrvačné vlastnosti vozidla a vyváženie podvozka v záujme britkejšieho ovládania. Výroba nového modelu GR Supra s 2,0-litrovým motorom sa začne už čoskoro. Celosvetový predaj sa začne v marci. ### Nový 2,0-litrový preplňovaný motor
Nová 2,0-litrová pohonná jednotka je radový štvorvalcový motor vybavený turbodúchadlom s delenou turbínovou skriňou a spojený s osemstupňovou automatickou prevodovkou ZF. Poskytuje výkon ozajstného športového automobilu a vodičovi hodnotný zážitok z jazdy: maximálny výkon je 58 k (DIN)/190 kW a najvyšší krútiaci moment na úrovni robustných 400 Nm, čo umožňuje vozidlu zrýchliť zo státia na 100 km/h už za 5,2 sekundy a dosiahnuť najvyššiu (regulovanú) rýchlosť 250 km/h. Výfukové emisie CO2 sa pohybujú od 135 do 144 g/km (údaje korelované s NEDC), resp. od 156 do 172 g/km (podľa WLTP). ### Dynamické výhody
Menší rozmer a nižšia hmotnosť nového motora poskytujú vozidlu GR Supra špecifické dynamické výhody. Pokiaľ ide o model so základným stupňom výbavy, vozidlo je o 100 kg ľahšie než jeho sesterský model s 3,0-litrovým motorom. A pretože je motor kompaktnejší, je uložený bližšie k stredu vozidla, čo zaisťuje ideálnu rovnováhu prednej a zadnej časti v pomere 50:50. Výsledkom je lepšia citlivosť, obratnosť a spoľahlivé ovládanie vozidla. ### Prvky vybavenia a možnosti doplnkovej výbavy
Na základnom stupni výbavy sa bude nový 2,0-litrový model GR Supra dodávať v špecifikácii Live, ktorej štandardné prvky tvoria 18-palcové disky kolies z ľahkých zliatin, audiosystém s 8,8-palcovým displejom a sústavou štyroch reproduktorov a športové sedadlá čalúnené materiálom Alcantara čiernej farby. K dispozícii budú aj technológie Toyota Supra Safety, vďaka ktorým bude súčasťou bezpečnostnej výbavy vozidla prednárazový bezpečnostný systém s funkciou brzdenia, detekcia chodcov a cyklistov s funkciou brzdenia, asistent udržania vozidla v jazdnom pruhu (LKA) s aktívnym riadením, asistent rozpoznávania dopravných značiek a inteligentný asistent udržiavania rýchlosti. Zákazníci môžu vychádzať z tejto špecifikácie a prispôsobiť si vozidlo podľa vlastných preferencií z hľadiska štýlu, výkonu a konektivity prostredníctvom rôznych balíkov doplnkovej výbavy. Balík Konektivita ponúka navigačný systém a konektivitu s pripojeniami na užitočné online služby, zatiaľ čo balík Šport obsahuje aktívny diferenciál, systém variabilného adaptívneho odpruženia a športové brzdy na zvýšenie potenciálu dynamickej športovej jazdy. Balík výbavy Premium poskytuje vysokokvalitné prvky a funkcie na zvýšenie komfortu a pohodlia: luxusný audiosystém JBL s 12 reproduktormi, projekčný displej, bezdrôtovú nabíjačku smartfónov, čierne kožené čalúnenie a sedadlá s elektrickým nastavením a pamäťovou funkciou. Obsahuje tiež niektoré prvky z balíka Konektivita, ku ktorým sú pridané ešte dodatočné úložné možnosti a funkcie osvetlenia. ### Limitovaná edícia Fuji Speedway Pri uvedení na trh bude nový 2,0-litrový model v ponuke v exkluzívnej limitovanej edícii Fuji Speedway. Vyznačuje sa unikátnym lakovaním karosérie z bielej metalízy s kontrastnými 19-palcovými diskami kolies z ľahkých zliatin v matnej čiernej úprave a červenými krytmi vonkajších spätných zrkadiel. Kabína ponúka ozdobné vložky palubnej dosky z uhlíkových vlákien a výrazné červené a čierne čalúnenie materiálom Alcantara. Výber farieb evokuje oficiálne farby pretekárskeho tímu TOYOTA GAZOO Racing. Pokiaľ ide o špecifikácie vybavenia, edícia Fuji Speedway je vybavená všetkými prvkami obsiahnutými v balíkoch Konektivita a Šport (popísané vyššie). Účelom edície Fuji Speedway je uviesť na trh dvojlitrový model a jej výroba je v Európe prísne obmedzená na 200 kusov.

Nová Toyota GR Yaris s 261-koňovým trojvalcom!

Športovo vyladená Toyota GR Yaris absolvovala svoj oficiálny online debut a nás oslovila nielen 1,6-litrovým trojvalcom s maximálnym výkonom 261 koní (192 kW), ale celou plejádou ďalších vyšperkovaných vlastností.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »