Prvé SUV značky Genesis je GV80, prečo sa Hyundai vybral touto cestou?

Prémiová automobilová značka Genesis, ktorá patrí pod koncern Hyundai Motors, predstavila prvé fotografie svojej novinky GV80, ktorá je horúcou aj napriek tomu, že ju viacmenej poznáme už od roku 2017.
Vydané  Text: 
Značku Genesis sme doteraz vnímali prostredníctvom jej sedanov a limuzín prémiového charakteru, ale ani ona sa nevyhla tlaku konkurencii a dopytu po veľkých vozidlách so zväčšenou svetlou výškou a zvýšeným posedom. Záujem zákazníkov o luxusné SUV je tak výrazný, že ho skrátka nemožno ignorovať a ponúknuť trhu SUV je pre budúcnosť automobiliek doslova kľúčové. Trend popularity SUV teda očividne neutícha a ani neutíchne, a to ani napriek potencionálnym obmedzeniam, ktoré v Európe čakajú na ich majiteľov. O tom, že sa zvažujú opatrenia, ktoré by mali ľudí odradiť od nákupu vozidiel kategórie SUV, písal kolega [Peter Orosz](https://www.autoviny.sk/autor/33/peter-orosz) koncom decembra v článku [Bič na veľké SUV je tu! Nové poplatky majú odstrašiť všetkých záujemcov o tento druh vozidla](https://www.autoviny.sk/novinky/120499/bic-na-velke-suv-je-tu-nove-poplatky-maju-odstrasit-vsetkych-zaujemcov-o-tento-druh-vozidla). Francúzska vláda mieni od majiteľov esúvečiek uvaliť poplatky vo výške až 50 miliónov eur a nemožno očakávať, že sa k Francúzom časom nepridá aj zvyšok Európy. **Genesis GV80 bude štvrtým automobilom značky** a doplní súčasné portfólio pozostávajúce z modelov G70, G80 a G90. Využitie čísla „80“ pripomína, že nové esúvečko bude v rámci budúcich SUV modelov predstavovať strednú triedu, čím sa vytvorí priestor pre ešte vyšší, ale aj nižší model. Vieme, že SUV modely značky budú označené doplnkovým písmenom „V“ a vieme to už pomerne dlhú dobu, niekoľko rokov. V roku 2017 sa totiž automobilka na autosalóne v New Yorku pochválila rovnomenným [konceptom GV80](https://www.netcarshow.com/genesis/2017-gv80_concept/).
Hore Genesis GV80 (2021), dole koncept Genesis GV80 (2017)
Avizovaná produkčná verzia síce z konceptu vychádza a výrazne na neho nadväzuje, ale zbavuje sa niektorých dizajnérskych prehreškov, na ktoré ešte nedospel správny čas. Máme na mysli predovšetkým vyhotovenie zadných a predných svetiel, ktoré boli v koncepte krátke a veľmi úzke pásy laserov a LED svetiel – tie sa podľa prvých fotografií produkčnej verzie automobilu zmenili na trocha konvenčnejšie svetlomety, hoci charakter pásov si predsa len zachovali. Vnútorná grafika svetlometov využíva vzor s názvom G-Matrix a obsahuje estetické prvky s motívom diamantových výbrusov.
Písmeno „V“ značí anglický výraz „Versatile“, teda *všestrannosť*. V interiéri vozidla sa preto bude nachádzať trojica radov sedadiel, ale či bude novinka sedem- alebo šesťmiestna, zatiaľ výrobca neupresnil. Pôvodný koncept z roku 2017 bol iba štvormiestny, pretože od palubnej dosky až po začiatok batožinového priestoru sa ťahala masívna stredová konzola. Výrobca pristúpil k dôležitým a správnym dizajnovým a estetickým úpravám nielen na exteriéri, ale aj v interiéri. Namiesto obrovského displeja po takmer celej šírke palubovky nové fotografie poukazujú na prítomnosť menšieho displeja, ale aj rozumnejšie navrhutej stredovej konzoly. Zásadnou zmenou je napríklad úplne odlišné vyhotovenie ovládača automatickej predovky. Zatiaľ čo pred tromi rokmi Genesis novinku ukázal s pomerne robustnou pákou prevodovky, produkčná verzia GV80 bude mať elegantné kruhové ovládače, ktoré sa po naštartovaní vysunú zo stredovej konzoly. Podobné riešenie, ktoré poznáme z vozidiel značky Jaguar.
Genesis GV80 (2021) vľavo a interiér konceptu z roku 2017 vpravo
**O cene prvého SUV značky Genesis** síce nevieme nič, takisto ani presný dátum premiéry. Vieme len to, že Genesis GV80 vychádza v modelovom roku 2021, takže premiéry sa istotne dočkáme ešte v priebehu tohto roka. Okrem prvého SUV sa značka Genesis uberá aj ďalšou cestou. Okrem sedanov, limuzín a SUV zvažuje aj vstup do sveta malých mestských vozidiel, ale s ťažko definovaným charakterom karosérie. [Koncept s názvom MINT](https://www.genesis.com/worldwide/en/genesis-concept-vehicles-mint.html) sa predviedol na autosalóne v New Yorku 2019 a mohli by sme ho považovať za akýsi luxusný imidžový dvojmiestny hatchback so zadnými partiami v štýle Toyoty CH-R. Jazdí na elektrinu a namiesto spätných zrkadiel má kamery.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »