Polícia zavádza skúšobnú dobu pre nových vodičov, čo to znamená v praxi?

Mladícka nerozvážnosť, túžba po „frajerine“ či len nedostatok sústredenia? Polícia SR sa rozhodla pre razantný krok pre novo-vodičov.
Vydané  Text: 

Hrozivá štatistika **donútila zaviesť tvrdšie pravidlá pre nových šoférov s praxou do 2 rokov.** Títo vodiči tvoria len 5% z celkového počtu šoférov, a pritom sú účastníkmi takmer každej piatej smrteľnej nehody. Ako uvádza Polícia Slovenskej republiky na ich facebook stránke: **“Vodiči, ktorí získajú vodičský preukaz skupiny „B“ budú po novom v 2-ročnej skúšobnej dobe. Môže za to ich vysoká nehodovosť.“** Nové pravidlá platia od 1. decembra. Ak šofér, ktorému bol vydaný vodičský preukaz pred menej ako 2 rokmi poruší pravidlá cestnej premávky **závažným spôsobom,** bude sa musieť podrobiť rehabilitačnému programu pre vodičov a následnému preskúšaniu odbornej spôsobilosti. Pri opakujúcom sa závažnom porušení pravidiel cestnej premávky vám polícia vodičský preukaz odoberie. ### A čo na tento krok hovoria ľudia na sociálnych sieťach? * Wandall T. – A ešte by tam mali byt obmedzenia, týkajúce sa rýchlosti jazdy a povinné označenie auta Z-kom. Je to aj v iných krajinách a myslím, že to celkom dobre funguje. * Martin V. – Čo tak sa zamerať na kvalitu autoškoly… výcvik, školenie, učenie… Nie len učiť zákon systémom cvičné testy, krížikujte do aleluja… a o inom radšej pomlčím * Renáta T. – Podľa mňa by každý jeden budúci vodič mal prejsť psychotestami, ale takými riadnymi. Ja keď som si v 1991 robila vodičák, tak som si ho robila v Dopravnom podniku a musela som spraviť aj psychotesty, inak by ma ani nepustili do autoškoly. Myslím si, že veľa ľudí by vodičské oprávnenie ani nedostalo. ### ———————- ### Sledujte nás aj na Youtube








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.