Lexus stále nemá plug-in hybrid. Práce na ňom už ale začali, bude to SUV

Prečo značka Lexus stále nemá žiadny model, ktorý by sa dal nabíjať elektrickým káblom? Predovšetkým preto, lebo taký model nepotreboval, neohrozene dominuje ako líder hybridných pohonov. Ale konkurenčný tlak a ciele materskej Toyoty nútia Lexus, aby prehodnotil svoje súčasné portfólio a prvý plug-in hybrid predsa len predstavil.
Vydané  Text: 

Pred niekoľkými týždňami spoločnosť Toyota oficiálne oznámila, že RAV4 čoskoro bude mať hybridný plug-in variant (PHEV). Lexus má tiež v úmysle vybrať sa rovnakou cestou a predstaviť svoje prvé auto s takýmto pohonom. V prípade luxusnej značky sa prvým debutovým modelom môže stať SUV podobnej veľkosti – model NX. Trhu hybridných áut vládne Lexus spolu s Toyotou. Japonská prémiová značka Lexus doteraz predala viac ako jeden a pol milióna luxusných hybridov. Ale v jej ponuke doteraz nebolo vozidlo s plug in hybridnou technológiou. To sa má už onedlho zmeniť, čo potvrdzujú slová generálneho riaditeľa austrálskej divízie Lexusu. „Nemôžem poskytnúť žiadne podrobnosti. Okrem toho, že chystáme vynikajúcu správu aj viac informácií o PHEV,” komentuje Scott Thompson plány manažmentu pre portál Carsales. Podľa súčasných chýrov môžeme očakávať prvý plug-in hybrid so značkou Lexus okolo roku 2021.
Prvý plug-in hybrid od Lexusu by mal mať podobnú veľkosť ako SUV model NX, prípadne ním bude práve model NX.
### Lexus NX – prvý model PHEV? Jestvuje veľká šanca, že prvým modelom PHEV Lexusu sa stane model NX. Toto SUV strednej veľkosti uviedla japonská značka na trh v roku 2014. Auto je do istej miery spríbuznené s Toyotou RAV4 predchádzajúcej generácie. Podoba spočíva v rozmeroch a podobnom dizajne vozidla, ako aj systéme pohonu. SUV sa teší veľkej obľube a patrí medzi najpopulárnejší model Lexusu na európskom trhu. Auto sa dostalo do predaja pred piatimi rokmi, takže možno očakávať, že sa čoskoro dočká novej verzie. Inžinieri, ktorí navrhujú nový model Lexus NX, budú pravdepodobne profitovať z osvedčenej architektúry TNGA a vozidlo bude založené na platforme podobnej ako má nový model RAV4. To otvorí cestu, aby sa plug-in hybridný systém dostal aj pod kapotu slávneho SUV, nového NX.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.