Ponúkne Lexus crossover ešte menší ako UX?

Model UX, ktorý Lexus predstavil v minulom roku, je najmenším crossoverom značky. To sa však môže zmeniť, pretože automobilka uvažuje o menšom vozidle. Vyplynulo to zo slov viceprezidenta spoločnosti. Auto by mohlo byť nástupcom modelu CT.
Vydané  Text: 

BEST CARS 2020: Hlasujte za najlepšie autá roka!

Anketa, v ktorej o najlepších autách roka rozhodujete VY!

Koji Sato, výkonný viceprezident spoločnosti Lexus, nepotvrdzuje ani nepopiera, že japonská značka plánuje vyrobiť crossover menší ako je kompaktný UX. „*Nemôžem jasne povedať, že sa uberáme týmto smerom. Uvažujeme však o všetkých možnostiach*,” povedal predstaviteľ japonskej značky pre britský Autocar. Takéto vozidlo by bolo pozicionované nižšie ako UX a jeho základná cena by mohla byť nižšia. V súčasnosti najmenší crossover v ponuke Lexusu stojí na slovenskom trhu od 36 400 eur.
### Menšie, ale nie lacnejšie Zaradenie auta v ponuke značky a veľkosť však nemusia nutne znamenať, že nižšia cena by mala byť jednou zo základných vlastností nového modelu. „*Menšie nie vždy znamená lacnejšie, trendy sa menia*,” hovorí Koji Sato. Ak takéto auto vytvoria, jeho cenník pravdepodobne umožní širšie možnosti konfigurácií a bude mať veľký rozsah cien. „*To, čo chcú kupujúci, je individualita*,” zdôrazňuje viceprezident Lexusu. Ďalším crossoverom v ponuke značky môže byť nástupca hatchbacku CT. Podľa posledných správ sa má tento model dočkať ďalšej verzie približne za dva roky.
### Budúcnosť športových modelov istá Koji Sato takisto hovoril o budúcnosti športových modelov Lexus. Potvrdil, že značka bude naďalej vyrábať výkonné autá so vzrušujúcim dizajnom. „Musíme uspokojovať potreby ľudí, ktorí majú radi šoférovanie.” Pravdepodobne už budúci rok príde do predaja Lexus LC vo verzii kabriolet. Existuje veľa náznakov, že značka pracuje aj na ešte výkonnejšom modeli LC F. Okrem toho sa hovorí aj o výkonnom športovom SUV japonského výrobcu.

VIDEOTEST: Lexus UX 250h (2019) hotová oáza pokoja?

Nie každého zaujíma objem kufra, zvuk motora či výhodná cena. Niekto chce výnimočné auto, alebo také, ktoré sa mu skrátka páči. A presne na takých je cielený crossover Lexus UX.

Inzercia

Advertisement

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.