Líder autopožičovní na Slovensku zavádza vlastne emisné limity, nastavuje environmentálny trend v krajine

Spoločnosť United Rental Group, s.r.o. prevádzkovateľ prenájmu a leasingu automobilov v SR pod značkami AVIS a Payless Car rental sa zaviazal posunúť svoje vlastné limity a nastaviť neočakávane nízky štandard CO2 pre celú svoju flotilu 1 500 vozidiel. Napriek rozmanitosti flotily, ktorá zahŕňa okrem osobných vozidiel i robustnú flotilu úžitkových vozidiel, sa tento cieľ podarí prevádzkovateľovi vozidiel dosiahnuť už v… Prečítať celé
Vydané  Text: 

Spoločnosť United Rental Group, s.r.o. prevádzkovateľ prenájmu a leasingu automobilov v SR pod značkami AVIS a Payless Car rental sa zaviazal posunúť svoje vlastné limity a nastaviť neočakávane nízky štandard CO2 pre celú svoju flotilu 1 500 vozidiel. Napriek rozmanitosti flotily, ktorá zahŕňa okrem osobných vozidiel i robustnú flotilu úžitkových vozidiel, sa tento cieľ podarí prevádzkovateľovi vozidiel dosiahnuť už v roku 2020 – predovšetkým vďaka mladej flotile, ktorej vekový priemer je 7,5 mesiaca. Tento odvážny a náročný krok by mal prispieť k zníženiu environmentálnej záťaže v automobilovom priemysle a výrazne podlezie priemer CO2 v slovenskom automobilovom priemysle. Už v roku **2019 dosahovali priemerné emisie flotily spoločnosti hodnotu 120 g/km CO2**, čo je o minimálne 15% menej ako priemer segmentu autopožičovní a až o 19% menej v porovnaní s flotilami prevádzkovateľov taxi služieb. **Cieľ na rok 2020 je dosiahnuť priemernú úroveň emisií na hodnote 105 g/km CO2 a v roku 2021 dosiahnuť predpísaný európsky cieľ v podobe 95 g/km CO2.** ### Súkromník iniciatívne nahradzuje štát Podstatným prvkom záväzku spoločnosti je spoločenská zodpovednosť a budovanie udržateľného rastu spoločnosti na čistom základe uvedomujúc si, že na Slovensku neexistuje aktuálne žiadna právne záväzná regulácia, ktorá by obmedzovala prevádzkovanie automobilov s vysokoemisnou záťažou pre prostredie. Pravé vďaka neexistencii legislatívy, ktorá by zabránila nákupu starých emisie produkujúcich vozidiel, prúdia do krajiny tisícky použitých automobilov z krajín, kde už takéto obmedzenia v platnosti sú. Tieto skutočnosti majú za následok dlhodobý trend, kedy emisie CO2 na Slovensku neznižujeme, ako je tomu v EÚ, ale sa dokonca mierne zvyšujú. Z aktuálnych štatistik je zrejmé, že k zlepšeniu v našej krajine dochádza len pomaly. Slovenska republika zaostáva za rok 2017 v emisiách nových vozidiel, ktorú vydala EEA. Autá na Slovensku vypúšťali emisie priemerne na úrovni 126,1 g CO2/km, zatiaľ čo európsky priemer bol 118,5 g CO2/km. Stratégiou Európskej únie je zníženie emisií pre automobilové spoločnosti zo 130 g/km na 95 g/km do roku 2021. „*Veríme, že tento krok, ako menej zaťažovať emisiami krajinu, budú vnímať zákazníci ako novátorský a naše nízkoemisné vozidlá budú u zákazníkov o to viac žiadanejšie – a vďaka svojej podstate i atraktívnejšie*,“ hovorí Vladimír Orth, CEO spoločnosti AVIS. „*Naša spoločnosť ma záujem byť lídrom v zavádzaní nových technológií a limitov, ktoré budú obmedzovať prevádzku vysokoemisných vozidiel s cieľom zlepšovať kvalitu životného prostredia v krajine*,“ dodáva Orth.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.