Najnovšie štatistiky ukázali, aké autá kupujú súkromní zákazníci na Slovensku

Zvyčajne sa do správ dostávajú informácie o predajoch áut ako takých, ale pre bežného zákazníka je dôležité vedieť aj to, pre aké autá sa rozhodujú „obyčajní Slováci“, teda súkromné osoby. V tomto ohľade na Slovensku opäť víťazí značka Hyundai.
Vydané  Text: 
Hyundai i30 vo verziách kombi a hatchback, modelový rok 2019. Foto: © 2018 Hyundai
Rozhodovanie sa o kúpe nového auta môže byť vskutku náročnou úlohou. Na trhu sú doslova desiatky automobiliek, ktoré sa snažia získať priazeň potencionálnych zákazníkov prostredníctvom reklamy v televízii, na internete a v časopisoch, ale aj pomocou účasti na autosalónoch, rôznych výstavách či cez zážitkové akcie. Pre bežného človeka je však stále najpodstatnejšou trojicou faktorov **cena**, **dizajn** a **výbava**. Cena je na úplne prvom mieste, pretože nikto nechce platiť viac ako je nevyhnutné, okrem je rozpočet zvyčajne presne limitovaný. V takomto prípade sú veľmi silným argumentom ku kúpe tej či inej značky auta rôzne predajné akcie, bonusy, zvýhodnenia a platí, že čím viac ich predajcovia ponúknu, tým väčšiu šancu osloviť zákazníka majú. Dizajn je na druhom mieste, pretože ten vytvára spoločenskú hodnotu automobilu a teda sa podieľa na tvorbe imidžu jeho majiteľa. Proces rozhodovania sa o kúpe nového auta teda nie je jednoduchou záležitosťou a preto si automobilky cenia každý trhový úspech. S jedným sa najnovšie pochválila automobilka Hyundai, ktorej sa opakovane podarilo postaviť na piedestál najobľubenejšej automobilky Slovákov – a to bez preháňania. Čísla totiž dokazujú, že súkromní zákazníci, opäť ich nazvime obyčajnými Slovákmi, si vyberajú na prvom mieste práve vozidlá tejto pôvodom juhokórejskej značky. **Úspechy značky Hyundai na Slovensku v skratke** * Hyundai sa za prvých deväť mesiacov roka 2019 stal s 3 593 registrovanými vozidlami najpredávanejšou značkou u súkromných zákazníkov na Slovensku * V kategórii osobných vozidiel (M1) je dvojkou so 6 653 registrovanými autami, trhovým podielom 8,7% a medziročným nárastom o 16% * Celkovo (M1 + N1) je Hyundai so 6 665 registrovanými vozidlami 3. najúspešnejšou značkou, keď medziročne zaznamenal rast až 15% * **Najpredávanejším vozidlom Hyundai je i30**, ktorý ovládol segment C1 s 2 659 registrovanými kusmi
*(zdroj: tlačová správa Hyundai)* Značke Hyundai gratulujeme.




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »