Elektrický Aventador? Zabudnite! Povedal zástupca Lamborghini pri predstavení Siánu

Limitovaná edícia Lamborghini Sián využíva techniku z Aventadora a podporný elektrický motor s ohromujúcim výkonom.
Vydané  Text: 

Z nuly na rýchlosť 100 km/h akceleruje už za 2,8 sekundy a ručička tachometra sa zastaví až pri rýchlosti 350 km/h. Znie to veľmi pôsobivo, ale vaše obočie sa dvihne až po tom, ako zistíte, že pohonným srdcom tohto hyperšportu je dvanásťvalec bez turba podporovaný iba 25 kW elektromotorom. Napriek tomu, že hybridy bývajú ťažšie ako ich alternatívy s výhradne konvenčným spaľovacím motorom, hmotnosť Siánu sa v porovnaní s východiskovým Aventadorom zvýšila iba o 32 kilogramov. Maximálny výkon dvanásťvalca predstavuje až 577 kW (785 k) pri 8 500 ot./min, pričom spoločne s elektromotorom celý pohonný systém dosahuje max. výkon 602 kW (819 k).
Magazín AutoExpress spravil pri príležitosti predstavenia novinky na autosalóne vo Frankfurte nad Mohanom [krátky rozhovor](https://www.autoexpress.co.uk/lamborghini/107798/new-808bhp-lamborghini-sian-brand-s-first-hybrid-takes-frankfurt-bow) s Mauriziom Reggianim, šéfom technológií v Lamborghini. Z jeho odpovedí nás zaujala najmä tá, v ktorej tvrdí, že Sián používa hybridné pohonné ústrojestvo, pričom stavia na základoch modelu Aventador. Technológie v Aventadore neumožňujú, aby bol pohon plne elektrický, preto je aj Sián iba hybridný. Reggiani tiež špekuloval o význame budúcej elektrifikácie modelov Lamborghini. Sián by vraj mohol byť akýmsi náhľadom do blízkej budúcnosti. Ako ale zákazníci podľa neho vnímajú Aventador ako plug-in hybrid? „**(zákazníci) nechcú ťažké auto a chcú auto s atmosférickým motorom V12. Musí byť agilné a zábavné**,“ tvrdí Reggiani. Zdá sa, že pohľad Lamborghini na elektrifikáciu áut teda nie je práve priaznivý, ale zdá sa, že aj pod vplyvom materského koncernu Volkswagen ju bude musieť akceptovať. Ak by bol nový Aventador plug-in hybridný a zachoval si charakter, ktorý výrobca doprial 63-kusovej limitke Siánu, nemuselo by sa jednať o žiadnu tragédiu ani pre zarytých fanúšikov. Čo však z uvedených odpovedí vyplýva celkom jednoznačne, je popieranie možnosti vyhotovenia plne elektrického Aventadora. Elektromobily sú ťažké, čo je primárny dôvod, pre ktorý sa Lamborgini môže na tento typ vozidiel vykašľať. Ak sa technológie zásadným spôsobom zlepšia, možno Lamborghini svoje stanovisko prehodnotí. „**Súčasné technológie neumožňujú, aby bol Aventador plne elektrický. Naše nároky sú jasné: musíme byť schopní dosahovať rýchlosť viac ako 300 km/h a súčasne zvládnuť tri celé kolá na Nürburgringu – a dnes také niečo neexistuje**,“ uzavrel Reggiani.








Pokračujte na ďalší príspevok »



SERVIS / PORADŇA

Ak predávate jazdené auto, legálne môžete zvýšiť cenu o stovky eur

  • Na trhu sa nachádzajú tisíce a tisíce jazdených áut, každé z nich súťaží o pozornosť potenciálnych kupujúcich.

     Najlepšie preto je, keď sa odlišujú kompletnou servisnou históriou, čo najlepšou technickou kondíciou a čistotou. Niekoľko realistických tipov, ako zvýšiť hodnotu jazdeného auta a na čo dbať, aby sa zbytočne neznižovala.
  • AUTO ROKA SLOVENSKO

    Finále Auto Roka Slovensko sa blíži. Odborná porota už odovzdala svoje hlasy

  • Nová nezávislá súťažná anketa je zastrešená odbornou porotou zloženou z motoristických novinárov, influencerov a odbornej verejnosti.

     V nedeľu, 14. marca prebehli v areáli Slovakia ringu spoločné testovacie jazdy. Väčšina poroty svoje hlasy udelila priamo na mieste, absentujúci členovia budú hlasovať individuálnou formou.  Pokračuje tiež hlasovanie v internetovej ankete Auto Roka Slovensko – Hlas Verejnosti.
  • Autopriemysel / Čínske automobilky

    Riaditeľ BMW prekvapil: Čína nie je hrozbou, clá na elektromobily nezvyšujte

  • Európski výrobcovia áut sa obávajú, že by Čína reagovala na európske clá rovnako. Pre BMW je Čína najväčším trhom a ostatné automobilky takisto preferujú zachovanie voľného trhu.

     Zatiaľ čo pre BMW a Mercedes nemusí byť Čína problémom, Stellantis a Renault nové lacné značky ohrozujú. 
  • Prvá jazda

    Prvý test nového VW Tiguan 1.5 eTSI: Je na mieste hovoriť o revolúcii?

  • Každý marketingový špecialista sa hrozí zadania, že má vytvoriť kampaň na produkt „pre každého“. Lenže Tiguan takým produktom je a zdá sa, že výrobca našiel recept na to, ako ho spraviť naozaj dobre.

     Nová generácia je síce podstatne drahšia ako predchodca, ale aj lepšie vybavená už v základnej výbave. Prikladáme aj slovenské ceny.