Testy

Nemci porovnali Scalu s Golfom - kto vyhral a prečo?

Škoda Scala 1.5 TSI DSG vs. Volkswagen Golf 1.5 TSI (foto: auto motor und sport)

„Nemci budú Nemci a vždy si zvýhodnia vlastnú značku,“ môžu si myslieť všetci slovenskí a českí fanúšikovia škodoviek. V skutočnosti však bol nemecký publicista z auto motor und sport na veľmi dobrej ceste nechať vyhrať práve Škodu Scala. Nakoniec však legendárny Golf predsa len musel vyhrať o zopár bodov.

V porovnávacom teste auto motor und sport získala Škoda Scala 1.5 TSI 429 bodov, zatiaľ čo Volkswagen Golf 432 bodov. Rozdiel teda predstavoval iba zanedbateľné tri body. Základná cena oboch uvedených vozidiel pritom bola veľmi podobná, 27 200 € za Scalu Style a 28 680 € za Golf Highline.

Publicista ocenil, že obe vozidlá ponúkajú prakticky rovnaký výkon, temperament a tiež ekonomickú prevádzku. Golf sa však prejavil ako lepší v dynamike a komforte. auto motor und sport ocenil aj lepšie tvarované sedadlá v Golfe.

Po technickej stránke má však Škoda v dynamike navrch - z nuly na 100 km/h zrýchľuje už za 8,5 sekundy, zatiaľ čo Golf s rovnakým motorom za rovných 9 sekúnd.

Škoda Scala 1.5 TSI DSG vs. Volkswagen Golf 1.5 TSI (foto: auto motor und sport)

Okrem toho je Scala výrazne lepšia v priestorových pomeroch: batožinový priestor ponúka 467 až 1410 litrov, pričom Golf iba 380 až 1270 litrov.

Scala tiež v priamom objektívnom porovnaní dosiahla lepšiu spotrebu paliva iba 6,9 l/100 km, Golf ukazoval priemernú spotrebu 7,1 litra. Je však potrebné uviesť, že Scala v danej cene ponúkala 7-stupňovú dvojspojkovú prevodovku, Golf ponúkol iba šesťstupňový manuál. Nemenej významnou skutočnosťou je tiež tá, že Scala je od Golfu ľahšia až o 40 kilogramov.

Mohlo by vás zaujímať


Najnovšie zo sekcie

image
Magazín

Škoda Felicia oslavuje. Toto jej jej 25-ročná história

Pred 25 rokmi, 17. októbra 1994, sa v meste Mladá Boleslav rozbehla sériová výroba modelu ŠKODA FELICIA. Bol to prvý model ŠKODA vyvinutý po vstupe koncernu Volkswagen do tradičnej českej automobilky. Zbieral triumfy na športovom poli a významne zabodoval u zákazníkov: do roku 2001 vzniklo v závodoch Mladá Boleslav, Kvasiny a Vrchlabí viac než 1,4 miliónov vozidiel ŠKODA FELICIA, vrátane verzie FELICIA COMBI, PICKUP, VANPLUS a FUN.