Mercedes ukončí výrobu revolučného modelu, kupuje ho primálo ľudí

Podľa niektorých to bola iba otázka času, ale po skúsenostiach s Mercedesom triedy X musíme priznať, že je novinka pre nás malým prekvapením.
Vydané  Text: 
Keď značka Mercedes-Benz začala avizovať príchod novej Triedy X, boli sme vo veľkom očakávaní. Z projektu X sa napokon vykľula prestavba Nissanu Navara (resp. Renaultu Alaskan) s logami Mercedesu, čo nepochybne medzi skalnými fanúšikmi značky rezonovalo. Trieda X sa však napriek tomu ukázala ako skvelé pracovné vozidlo s luxusným charakterom, pick-up s jednoznačným „mercedesáckym“ dizajnom vonku i vnútri sa nepochybne stal snom mnohých. Ale asi iba snom. Viac ako reči na Nemcov plata reálne čísla. V minulom roku sa pre vozidlá Triedy X rozhodlo 16 700 zákazníkov, čo je očividne primálo na to, aby vedel projekt generovať dostatočné zisky. Tieto predaje pritom boli v Európe, Austrálii a v Južnej Afrike, zo severoamerického trhu novinku vytlačila početná konkurencia. Ani u nás v Európe však model úplne neobstál. Kameňom úrazu sa ukázala jeho štartovacia cena v Nemecku 37 294 eur, ktorá príliš vysoká, okrem toho čeliť konkurencii tvorenej Volkswagenom Amarok a Fordom Ranger sa ukázalo ako mimoriadne náročná úloha. Na verejnej mienke o Triede X údajne nepridali ani zvolávacie akcie kvôli svetlám a brzdovým pedálom, tvrdí magazín [Autonews Europe](https://europe.autonews.com/automakers/daimler-plans-drop-mercedes-x-class-pickup-amid-profit-slump).

TEST: Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic – Majster transformácie

Mercedes sa pri vývoji triedy X rozhodol ísť cestou spolupráce s alianciou Nissan-Renault. Zisťovali sme, nakoľko je Mercedes-Benz triedy X 250d 4Matic samostatným modelom a koľko mu zostalo z pôvodného Nissanu Navara.

Svojím spôsobom sa proti Triede X postavilo aj samotné AMG. Tobias Moers, hlavný výkonný riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG, pri predstavení 4-dverového Mercedes-AMG GT odmietol tvrdenia, že by sa mala niekedy do AMG zapracovať aj Trieda X. Dokonca prízvukoval slovo „nikdy“. Tejto téme sme sa venovali v samostatnom článku [Pre tento dôvod nikdy nepríde Mercedes-AMG Triedy X](https://www.autoviny.sk/novinky/118656/pre-tento-dovod-nikdy-nepride-mercedes-amg-triedy-x-prezradil-ho-sam-sef-amg). „Kultúru AMG by bolo náročné spojiť s kultúrou Nissanu a Renaultu,“ uviedol Moers pre Motor1.Pre AMG je pôvod vozidiel priam svätý a cení si históriu značky Mercedes-Benz, preto nechce svoj brand prepožičať modelu, ktorý vznikol na japonsko-francúzskych základoch. Nemožno pochybovať o kvalitách novej Triedy X, podľa Moersa už ale nespĺňa uvedený základný prepodklad. Riešenie pre fanúšikov športových úprav ale našiel BRABUS, ten predstavil [Triedu X v špeciálnej úprave](https://www.autoviny.sk/novinky/118186/brabus-vylepsil-mercedes-triedy-x-ustrednym-motivom-je-agresivita) už pred nejaký ten piatok dozadu. Ústredným motívom vytuningovaného X-ka je agresivita a okázalosť. Vylepšovalo sa veľa, avšak výkon ostal takmer nezmenený. V dôsledku všetkého vyššie uvedeného sa Daimler rozhodol pre zrušenie projektu Triedy X. Istým spôsobom to spravil už bývalý CEO spoločnosti Dieter Zetsche, keď zamietol pôvodné plány vyrábať Triedu X pre juhoamerický trh vo výrobnom závode Renault-Nissanu v Argentíne.

Brabus vylepšil Mercedes triedy X, ústredným motívom je agresivita

Jedna z top tuningových spoločností sveta prestavala luxusné pick-upy, veľa výkonu však nepridala.

Inzercia

Inzercia

Inzercia

Inzercia




Erik Stríž je motoristický novinár, redaktor denníka Autoviny.sk a redaktor časopisu auto motor a šport. Pripravuje témy, aktuality a testy automobilov. Zvýšenú pozornosť venuje legislatíve súvisiacej s dopravou a bezpečnosti.

Zaujíma vás riešenie dopravného problému alebo pre nás máte tip na článok? Napíšte na tip@motoristickynovinar.sk





Pokračujte na ďalší príspevok »



Predstavujeme AUDI Q6 e-tron: Technologický skok

  • Toto nie je vylepšenie, ani evolúcia. Audi Q6 e-tron predstavuje úplne novú generáciu elektromobilov Audi.

     Nová platforma, nový dizajn, nové technológie, nové riešenia. Také významné, že budú základnými stavebnými kameňmi pre Audi ešte na mnoho ďalších rokov.  Model Q6 e-tron je priekopníkom, ktorý prináša tieto riešenia ako úplne prvý.
  • SERVIS

    Inovatívny rad legálnych žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED W5W je dostupný už aj na Slovensku

  • ams OSRAM, svetový líder v oblasti optických riešení, rozšíril rodinu na Slovensku legálnych LED žiaroviek OSRAM NIGHT BREAKER® LED o žiarovku W5W.

     Osvedčenie Ministerstva dopravy SR o vnútroštátnom typovom schválení komponentu je aktuálne udelené pre náhradné LED svetelné zdroje typu: H1-LED, H4-LED, H7-LED, H7-LED (24 V), a novo aj pre W5W-LED.